fallback

Ето защо електрическото Renault 5 ще е толкова евтино

Шефът на компанията разкри как ще паднат цените на батериите

До 2030 г. френският производител Renault ще увеличи значително скоростта си към преминаване на електрически превозни средства, като това ще стане чрез индустриална реорганизация, създаване на нови търговски подразделения и привличане на нови партньори. Целта е дотогава компанията да разполага с пълна гама от електромобили, като годишните обеми на продажби на превозни средства на ток трябва да достигнат милион бройки.

Тези амбициозни намерения бяха обявени от изпълнителния директор на Renault – Лука де Мео, който разкри и как ще бъдат реализирани. Основната цел пред марката е да се постигнат по-ниски цени на електромобилите, защото (по думите на Де Мео) „много по-лесно е да се продаде електрическа кола, която струва 20 000 или 25 000 евро, отколкото такава за 40 000 евро“.

В Renault са наясно, че единственият начин за това е намаляване на цената на батериите. Шефът на компанията обясни, че при автомобил с нулеви емисии 10% от разходите са за  двигателя, 20% за платформата и 40% за батериите. За да постигне целта си, компанията ще се фокурира върху батерии NMC     (никел, манган и кобалт), които имат три основни предимства в сравнение с батериите  с LFP батерии (литий, желязо, фосфат).

Тези батерии са с по-висока плътност, производителността им се поддържа по-лесно с течение на времето и рециклирането им е улеснено. В същото време, според експертите от Renault, в близко бъдеще те могат да бъдат заменени от други, по-ефективни решения, които не използват кобалт. 

Засега батериите NMC на Renault ще използват два различни типа клетки. Първият е с по-висока енергийна плътност и ще се поставя на модели от висок клас. Вторият ще бъде по-евтин и по-подходящ за компактни и градски автомобили. Като пример се дава бъдещият  Mégane E-Tech, който ще излезе догодина. Той ще използа клетки Gen1, като те ще предлагат пробег от 450 км с батерия с капацитет 60 кВт/ч. А за бъдещите Renault 5 и Renault 4ever батериите ще осигуряват обхват от 400 км, като цената им ще бъде от 85 долара на кВт/ч.

Именно в тази област френската компания ще се опита да направи и най-големите икономии. В момента производителите се борят да достигнат цена от 100 за кВт/ч, докато Renault до 2 години ще предложи 85 долара. Въвеждането на тези батерии, съчетано със създаването на подразделението ElectriCity (обединяващо заводите на компания в Дуей, Мобеж и Руиц), ще оптимизира целия производствен процес за електрически превозни средства и ще позволи бъдещето Renault 5 да струва с 33% по-малко от ZOE, тоест около 20 000 евро.

Планът на компанията е още по-амбициозен, като предвижда не само постигане на по-ниска цена, но и на по-добра производителност и по-голяма енергийна плътност на батериите. Така ще се намали времето за тяхното зареждане и ще се оптимизира охладителната система. Това ще доведе и до създаване на още по-солидни батерии, като през 2030 години тяхната цена ще бъде с 60% по-ниска от сегашната.

Снимки: Renault

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    В момента Тесла, Фолксваген, Ауди, Шкода, Порше, Форд позволяват изминаване на 600 км. с висока скорост само с едно дозареждане от 15 мин. За какви сесии от по час говориш? Разбира се, евтините градски коли като Zoe и e-208 се зареждат много по-бавно и изминават по-малко, но те затова са евтини градски коли.
  • #10
    До 8 ( преди 3 години )
    Това че твоя животец е ограничен в панелката и офиса и излизаш от квартала веднъж годишно за отпуска и веднъж по Коледа се се върнеш на село да напълниш багажника със суджуци и трушия, не значи, че всички сме като теб и не пътуваме по работа или за кеф, често на дълги разстояния!!! Хайде да не ми обясняваш какво е достатъчно за ежедневието МИ, а говори за ежедневието СИ!!!!
  • #9
    Ха ха ха! ( преди 3 години )
    Увредените от ползване на рено пак започнаха да бълнуват! Вопще не им трябва ковид на тия. )))))))))
  • #8
    До 6 ( преди 3 години )
    Естествено че е добре от всичко по много. Лошо няма! Даже мисля и 900 километра са малко! Що да не са 3 хиляди километра? Пробега е такъв, защото това е достатъчно за всекидневна употреба, а веднъж в годината като тръгнеш на почивка, можеш да спреш да дозаредиш! Щото си на почивка и никой не те гони да караш 2 хиляди километра, нали?
  • #7
    Car guy ( преди 3 години )
    Това ренде е вероятно единственото, което с кеф бих пробвал и то само заради носталгията. Дано само не получа обриви след това.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    .. не че нещо, но най-добре ще се продава всяка електричка (не само Рено), която осигурява достатъчно пробег и време за зареждане съпоставимо с това на кола с ДВГ (примерно 10мин -> 900км). И не ми обяснявайте, колко хубаво било на 300км да почивам принудително 1ч. Вица за соц колите, на които повече време прекарваш в ремонти отколкото да ги караш, ще е напълно актуален, само ремонта ще се смени със зарядна станция.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    A VAG кога се очаква да спрат да купуват батерии и мотори от китайците да направят собствени :D
  • #4
    none ( преди 3 години )
    Дано го постигнат. Ще е добре за обикновените потребители като мен (в момента за покупка на ел.кола ме спира само цената и донякъде пробега на повечето модели). В момента в Европа предлагат най-евтините електрички. Производството на ел.коли от 10 години и участието във Формула Е си казват думата. Германските им конглокенти се сетиха 2017 че дизела им е обречен, но си трябва време за да развиеш технологии и ной-хау, още повече че се опитват да го направят сами (като изключим Мерцедес донякъде).
  • #3
    Вин ( преди 3 години )
    Някои от "коментаторите" са или инфантилни недорасляци или крайно неграмотни възрастни комплексари, мислещи, че пишейки простотии за дадена марка, влизат едва ли не в " техническия елит" на форума!
  • #2
    Чичо ви ( преди 3 години )
    с пръд ня боя не се прави, с трици маймуни не се ловят ...
fallback
Последни