IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо лъжат съвременните скоростомери?

Още при производството в тях е заложена разлика от реалните показатели

Максималната скорост и време за ускорение от 0 до 100 км/ч - това са критериите, на които купувачите на превозни средства обръщат внимание. Малцина обаче осъзнават, че посочените от производителя показатели се различават от реалните данни.


скоростомер


В едни по-стари време автомобилите периодично бяха проверявани за времето им за ускорение. Считаше се, че влошаването на динамиката означава износване на двигателя. И ако настройките на системите за захранване и запалване на мотора не доведат до необходимия ефект, то е време за ремонт на агрегата. Проверката на динамиката се извършва на прав участък от пътя при сухо време, като с хронометър се измерва ускорението на автомобила.

Много собственици на автомобили правят това и в наши дни. Ако сравните резултатите от ускорението и максималната скорост от собствените си тестове с тези, които посочва производителят, със сигурност ще откриете очевидна разлика. И ще решите, че производителят лъже, като произвежда превозни средства с умишлено сгрешени показатели на скоростомера. Каква е ползата от подобно нещо?

Колкото и изненадващо да звучи, по този начин компаниите предпазват шофьорите от глоби за превишена скорост. Измерването на скоростта е много по-трудно от нейното поддържане. Шофирането с точност до километър създава проблеми, тъй като човекът зад волана трябва непрекъснато да наблюдава скоростомера, а това означава отвличане на вниманието от пътя.


скоростомер


Самото устройство за измерване може да увеличи показанията на реалната скорост, но не и да покаже по-ниски стойности. Затова и производителите трябва самостоятелно да въвеждат грешки в скоростомерите, като допустимата разлика при тях е не повече от 10%. Така шофьорът получава определен марж, който все пак му позволява да спазва установеното ограничение на скоростта.

В случая обаче има и един друг проблем. Заради многото електронни системи приборният панел може да изгасне дори по време на движение. А това означава, че водачът не е наясно с каква скорост се движи. Дори това да продължи само минути, последствията може да бъдат доста сериозни. Да не говорим, че подобна повреда няма как да бъде отстранена по време на пътуване и се налага посещение в сервиз.

Производителите обаче са помислили за решение на такъм проблем. Достатъчно е, автомобилът да бъде оборудван с навигационна система, която показва текущата скорост. При отказ на приборния панел, шофьорът може да съсредоточи вниманието си върху нейните показания и така да не допуска нарушения на ограниченията.

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Камионджия ( преди 3 години )
    Камионите, говоря за тези по съвременните, не че не съм карал и старите руските, но се съм се сещал да меря, показват реалната скорост. При тях няма отклонение. Например Iveco Eurocargo 4x4 2018 година, показанията съвпадат на километража, GPSa (от телефона ми) и тахографа.
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    ??? ( преди 3 години )
    Явно статията е платена от търговец на навигационни системи. Смятам си скоростта наум! Деля изминатия път на времето за което го изминавам и получавам скоростта с която се движа. Проста и фасулска работа.
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гого ( преди 3 години )
    Имам т-рок, 1:1 с гпс дава
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    guru ( преди 3 години )
    Карам служебна Тойота авензис 2013г. - дава точно 10% по-висока скорост на километража отколкото ми дава GPS. Поддържам и чисто любителски един Сааб 900 1994 г. като втора кола, която дава точно 0% разлика между километраж и GPS.
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    На мотора съм със SpeedoHealer, да показва реална скорост, че не съм и със стандартния размер гуми. Разлика +/- 1км/ч без значение скоростта. Та караме наравно с на един познат А8-цата(2017). На него му показва 230 километража, когато моя вече почва да доближава 200... не знам там какви отклонения са заложени, ама му стана много тъпо. Че то ако отпорим до 300, на него километража трябва да му показва 350...
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Тираджия ( преди 3 години )
    Германия която сигурно е около 4 пъти по-голяма от България има 220 хиляди километра магистрали говоря за цялата държава а пък България имала половин милиард бате Бойко ти да не ги броиш тия магистрали в сантиметри бе
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Карчо ( преди 3 години )
    защо да се плаща? Спирай те да плащате и това му е майката
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    до 5 ( преди 3 години )
    Дори и да си прав, освен винетки плащаме и пътен данък, хайде и от там още 300 милиона, сложи и глобите за превишена скорост които също са доста милиони, може нещичко и от акциза на горивото да заделят и ето ти 1 милиард. Пари има ама не отиват и 10% от тях за ремонт на пътни участъци. Околовръсното на София е строено на цена 65 милиона на километър, хората в западна Европа строят километър магистрала за 5 милиона евро, тука яко се краде
  • #5
    10 rate up comment 1 rate down comment
    До 5 ( преди 3 години )
    Бойко каза, че е построил половин милиард километра магистрали в България, трябва ли да му вярвам? Луната в най-отдалечената си позиция от Земята е на 400 000км. Марс когато е в най-близката си позиция до Земята е на 62 милиона километра, а Бойко е построил над 500 000 000 милиона километра и то магистрали. Това е почти растоянието до Юпитер в най-близката му позиция до Земята, не мога да си представя колко е умствения капацитет на електората му, щом като ръкопляскат на безумните му твърдения.
  • #4
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Ракета Пейтриът ( преди 3 години )
    #4 Бойко Б.: Световната банка даде доклад, има го, можете да го прочетете. България има пътна мрежа колкото Екватора: 44-45 хил. км. За да се поддържа, казват най-добрите експерти, на година трябват 800 млн. до милиард пари. От винетки проходът е 300 млн. Е? Едно и също ли е да се поддържа стария двулентов път до морето и новите магистрали по общо 6 ленти? Едно и също ли е да се поддържа старото Околовръстно на София дето беше една козя пътека, или сега по 8, по 10, по 12 платна? Вие ми кажете