Замисляли ли сте се дали скоростомерът на вашия автомобил казва истината? Вероятно не сте, а това означава, че вярвате безрезервно на неговите показатели. Ето ви обаче един пример за това, каква всъщност може да бъде разликата между отчитаната от системите на автомобили скорост и реалната.
В случая е използван VW Golf R32 с пробег от близо 300 000 км. Хечбекът има наистина впечатляващи показателите, като под капака му е поставен 3,0-литров V6, който развива 250 к.с. Той е съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия и система за задвижване на четирите колела (AWD).
Въпреки многото изминати километри тази кола продължава да звучи невероятно, но когато нейният шофьор се опита да развие максималната скорост, на която е способна, ясно се вижда, че скоростомерът лъже, при това сериозно. Защо се стига дотук?
Има много причини, поради които километражът лъже. Той разчита на пакет сензори, свързани изходящия вал на трансмисията. При съвременните превозни средства специален сензор измерва оборотите на изходящия вал и по този начин определя скоростта на автомобила.
При по-старите превозни средства е използвана механична връзка, свързана с трансмисията, като тя е измервала скоростта, но с годините електронните системи масово навлизат при автомобилите и постепенно взимат връх.
Скоростомерът може да бъде на 100% точен, но за това се изискват правилно напомпани фабрични гуми. Обикновено гумите на автомобила са на различен етап на износване, като налягането в тях често варира в зависимост от сезона и това дава отклонения. При този VW Golf R32 зимните гуми определено не са фабрични и това също дава разлика в показанията на скоростомера и на GPS-системата.
Именно благодарение на съвременната GPS-технология може да видим колко всъщност неточен е скоростомерът, като с помощта на сателит се проверява реалната скорост на този хечбек на аутобана.
Снимка и видео: AutoTopNL