IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко всъщост ви лъже скоростомерът?

VW Golf на 300 000 км показва сериозна разлика в показателите (ВИДЕО)

Замисляли ли сте се дали скоростомерът на вашия автомобил казва истината? Вероятно не сте, а това означава, че вярвате безрезервно на неговите показатели. Ето ви обаче един пример за това, каква всъщност може да бъде разликата между отчитаната от системите на автомобили скорост и реалната.


VW Golf R32 скорост


В случая е използван VW Golf R32 с пробег от близо 300 000 км. Хечбекът има наистина впечатляващи показателите, като под капака му е поставен 3,0-литров V6, който развива 250 к.с. Той е съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия и система за задвижване на четирите колела (AWD).

Въпреки многото изминати километри тази кола продължава да звучи невероятно, но когато нейният шофьор се опита да развие максималната скорост, на която е способна, ясно се вижда, че скоростомерът лъже, при това сериозно. Защо се стига дотук?

Има много причини, поради които километражът лъже. Той разчита на пакет сензори, свързани изходящия вал на трансмисията. При съвременните превозни средства специален сензор измерва оборотите на изходящия вал и по този начин определя скоростта на автомобила.

При по-старите превозни средства е използвана механична връзка, свързана с трансмисията, като тя е измервала скоростта, но с годините електронните системи масово навлизат при автомобилите и постепенно взимат връх.

Скоростомерът може да бъде на 100% точен, но за това се изискват правилно напомпани фабрични гуми. Обикновено гумите на автомобила са на различен етап на износване, като налягането в тях често варира в зависимост от сезона и това дава отклонения. При този VW Golf R32 зимните гуми определено не са фабрични и това също дава разлика в показанията на скоростомера и на GPS-системата.



Именно благодарение на съвременната GPS-технология може да видим колко всъщност неточен е скоростомерът, като с помощта на сателит се проверява реалната скорост на този хечбек на аутобана.

Снимка и видео: AutoTopNL

0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #12 Не е въпроса, че радара не може да те хване с 5кмч отгоре, а че се предполага, че няма да се занимават за под 10кмч над ограничението да ти пускат глоби. Това има предвид колегата предполагам. И старите радари могат да хванат до 10кмч отклонение, но не го правят.
  • #11
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Hary9666 ( преди 3 години )
    При всички европейски коли, про скоростомер на 100км/ч,реалната скорост е 93км/ч.който не вярва може да го провери. Слагате гумите, които е предписал производителя, и засичайте.
  • #10
    6 rate up comment 2 rate down comment
    И е, и не вярно ( преди 3 години )
    Новите радари имат само 3% допуск!!!
  • #9
    14 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ти изобщо знаеш ли как и къде е сложен датчика за скоростомера?!А знаеш ли, че се калибрира?А знаеш ли,че фабрично му е заложена "грешка" от 5-7км?!?А знаеш ли, че това важи за всички МПС?
  • #8
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Кофтито на долното е, че ако километражът ти е супер неточен, не можеш да поискаш гаранционно калибриране, защото теоретично изпълнява регулацията. При показание 140, при максимално позволено отклонение, колата ще се движи със 123,6.
  • #7
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Според UNECE Regulation 39, километражът винаги трябва да показва по-висока от реалната скорост, а отклонението не трябва да надвишава 110% от реалната скорост +4 км/ч. Слава богу, никой производител не показва скоростта с толкова голяма грешка. На добре направените коли в изрядно състояние получавам 2-3 км/ч разлика при 140. Някои, за съжаление, дават почти 10 км/ч при тази скорост.
  • #6
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Кимоното ( преди 3 години )
    До десет км/ч обикновено не те закачат. С превишаваш с 8-9 те оставят да минеш
  • #5
    11 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Всички радари са настроени на +11км/ч. Т.е на 70 спокойно може да се мине с 80 на таблото. Реалната скорост е според модела 75-77км/ч. По спецификация е заложено, на таблото да показва малко повече от реалната скорост. Карам френска кола и при мене разликата от таблото и ГПС е 3км/ч (винаги). Дори при 220 на таблото ГПС показва 217. При немските марките е малко по различно, там се стига до 20-25км/ч отклонение (над 200). Говоря от опит с БМВ 3 (320д, 335и, 420д) и 520и, А4 2.7 TDI .. МБ 220 ...
  • #4
    26 rate up comment 5 rate down comment
    Кимоното ( преди 3 години )
    Винаги карайте с 8-9 км/ч над ограниченията. Така ще задръствате възможно най малко и ще се придвижвате възможно най бързо без актове. А и няма да ви псуват
  • #3
    6 rate up comment 23 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 3 години )
    винаги оставям около 5% толеранс...ако ограничението е 80 км/ч, карам най-много със 75 км/ч...