През по-голямата част от автомобилната история тъкмо Европа е била континентът, на който останалият свят е завиждал за колите му. В края на краищата именно Старият континент даде на света Mercedes и Citroen, Ferrari и Rolls-Royce, BMW и Alfa Romeo, Bugatti и Jaguar. Както и стотици други по-малки имена, грижещи се всеки автомобилен вкус на европейците да бъде задоволен.

Всички големи пазари в Европа - от Великобритания до Испания - регистрират истински бум в продажбите на употребявани автомобили през миналата и тази година: ясен знак, че напомпаните от изискванията на Брюксел цени на новите са по джоба на все по-малко хора
В последните години обаче ситуацията започна да се променя, а в следващите 4 ще се измени драматично. Континентът, който имаше най-голям избор от автомобили, ще има най-ограничен - естествена последица от политиката за намаляване на емисиите и за повишаване на безопасността на автомобилите. И двете цели заслужават само адмирации, разбира се. Но е съмнително доколко ще бъдат постигнати на практика, защото постоянно растящите цени на новите коли в Европа тласкат все повече хора към втората употреба - не само в България, но и в Испания (70% ръст на вторичния пазар през 2020), във Франция, дори в Германия.
Постарахме се да подберем 15 модела, които според нас биха се радвали на интерес в България, но не се предлагат у нас - било заради екологията, било заради стандартите за безопасност, било по икономически причини. Ако чувствате, че списъкът е непълен, можете да го допълните в коментарите.
15 коли, от които сме лишени в България (ГАЛЕРИЯ):
В България според актуалната ценова листа от края на миналата година Imprezа с приблизително същата мощност (150 конски сили), струва... точно два пъти повече. Вярно е, че тези 62 340 лева са за модел с по-високо оборудване и с вариаторен автоматик, докато в САЩ базовата версия е с ръчни скорости. Но основната разлика идва от задвижването - за да покрие евростандартите за емисии, Impreza идва тук с хибридна система e-Boxer, вместо с обикновения бензинов агрегат.


0