При избора на кросоувър особено внимание се обръща на двигателя, който е и най-важният агрегат на автомобила. Това важи особено на пазара на употребявани автомобили, при които моторът е бил подложен на сериозни натоварвания и не е ясно в какво състояние. Още повече, че част от тези модели (кросоувърите) са с турбо-двигатели, които имат сложна конструкция. А това означава по-скъпи поддръжка и ремонт, ако такъв се наложи.
Затова и най-простият избор изглежда атмосферният бензинов мотор, който все още се поставя на някои модели. Факт е, че някои от тези двигатели – като тези с директно впръскване, например, също са доста капризни и излизат от строя при сравнително малък пробег. Експерти обаче са категорични, че атмосферният агрегат е за предпочитане, въпреки че моделите с него намаляват непрекъснато.
7 кросоувъра, които са по-надеждни с атмосферен мотор (ГАЛЕРИЯ):
Популярният двигател G4NA всъщност произхожда от стария Mitsubishi 4G63, но по него са направени сериозни промени, за да отговаря на екологичния стандарт Евро-6. Това обаче го прави особено чувствителен към качеството на горивото и маслото, които използва. Четвъртото поколение на Sportage получава високи оценки за надеждност, като за това принос има и 2,0-литровият мотор с мощност 150 к.с. Същият агрегат се поставя на общо 8 модела на Hyundai и Kia.
При тези като проблем се посочва катализатора, чийто керамични чипове понякога попадат в горивната камера. Освен това, двигателят не бива да бъде натоварван сериозно, ако не е добре загрял. Ресурсът на G4NA обикновено е 200 000 км, но има и доста екземпляри, които изкарват над 300 000 км. Ако автомобилът не се подлага на сериозни натоварвания, веригата изкарва 200 000 км, но тези, които обичат да се „състезават“ трябва да го правят много по-често.