При избора на кросоувър особено внимание се обръща на двигателя, който е и най-важният агрегат на автомобила. Това важи особено на пазара на употребявани автомобили, при които моторът е бил подложен на сериозни натоварвания и не е ясно в какво състояние. Още повече, че част от тези модели (кросоувърите) са с турбо-двигатели, които имат сложна конструкция. А това означава по-скъпи поддръжка и ремонт, ако такъв се наложи.
Затова и най-простият избор изглежда атмосферният бензинов мотор, който все още се поставя на някои модели. Факт е, че някои от тези двигатели – като тези с директно впръскване, например, също са доста капризни и излизат от строя при сравнително малък пробег. Експерти обаче са категорични, че атмосферният агрегат е за предпочитане, въпреки че моделите с него намаляват непрекъснато.
7 кросоувъра, които са по-надеждни с атмосферен мотор (ГАЛЕРИЯ):
Въвеждането на екологичен стандарт Евро-6 стана причина за появата на много сложни и капризни двигатели. Новият Duster получи 1,3-литров бензинов турбо-мотор, но предишното поколение на модела беше оборудвано с 1,6-литров атмосферен мотор със 114 к.с. Този двигател е вариант на масово произвеждания още от 2004 година Nissan HR16DE, като се е утвърдил като един от най-здравите и надеждните на пазара. Ресурсът му е 300 000 км, но не е изключено преди това да се наложи регулиране на клапаните. Веригата е проектирана да издържи целия експлоатационен цикъл на мотора, но не случва да се предаде на около 150 000 км.
Общо-взето, Duster е предназначен за този, който не държи особено на високия комфорт и изобилието от електронни системи. Окачването на кросоувъра се счита за неразрушимо, а дори версията само с предно предаване се представя впечатляващо извън пътя. Достъпната цена също е сред силните страни на румънския модел, който се радва на сериозно търсене и на пазара на употребяваните автомобили.