fallback

Производството на електромобил е с 32% по-вредно за околната среда

Замърсяването с CO₂ се дължи най-вече на метала в батериите, показва ново проучване

Експерти от Националната лаборатория Argonne в Чикаго проведоха проучване и установиха, че от гледна точка на общия въглероден отпечатък автомобилите, захранваните с батерии, са много по-вредни за околната среда, отколкото моделите с традиционен двигател с вътрешно горене, съобщава Reuters.

С течение на времето, превозните средства на ток стават по-екологични, тъй като те не отделят вредни емисии. Експертите са взели предвид хиляди различни фактори, вариращи от вида на метала, използван в батериите, до количеството алуминий и пластмаса в структурата на превозните средства.

„Производството на електромобили отделя много повече въглероден диоксид (CO₂ ) в сравнение с автомобили, оборудвани с двигатели с вътрешно горене. Това се дължи най-вече на производството на батерии“, коментира Джарод Кели, главен анализатор в лабораторията.

Експертите са сравнили електрическия автомобил Tesla Model 3 и конвенционална бензинова Toyota Corolla и изчислиха колко километра трябва да измине колата на ток, за да компенсира щетите, причинени на екологията. В държави като Полша и Китай, където енергията се добива по „най-мръсния начин“ - изгаряйки въглища, електромобилът ще стане по-екологичен от конвенционален модел след изминаването на 126 655 км.

В Норвегия, където подобен добив отдавна е забранен, равновесието се постига след пробег от 14 000 км. За САЩ, където 1/4 от общото производство на електроенергия идва от изгарянето на въглища, тази цифра е 21 735 км.

Изследването показва, че производството на среден електрически автомобил генерира 47 грама въглероден диоксид на миля (около 1,6 километра). И това е само на етапа на производство до момента на прехвърляне на купувача. За подобен бензинов автомобил се генерират 32 грама CO₂ на миля.

Все пак има и нещо положително в резултатите от анализа – дори в най-лошия случай, когато електрическа кола по време на експлоатация се зарежда само от мрежа, захранвана от въглища, тя ще отделя 4,1 тона CO₂ във въздуха годишно, докато цифрата за бензинов автомобил ще бъде над от 4.6 тона.

fallback
  • #20
    анонимен ( преди 3 години )
    главанакът, сондиране, преработка, транспортиране и изгаряне на въглищата и природния газ от които се прави токът няма ли? Или си мислиш че ей така се появява от нищото?
  • #19
    анонимен ( преди 3 години )
    "една електричка е стотици пъти по-чиста от ДВГ" Хех, ако изключим дизелите, 90% от емисиите на финни частици са от гуми и спирачки, а една електричка е средно 30% по-тежка. Мантрата за "стотици пъти по-чиста" е силно преувеличена. Реално я е 20-30% "по-чиста", я не.. и то след 200 000 км пробег.
  • #18
    Гочето с голфа ( преди 3 години )
    Малко позакъсняха с тези статийки, ето и Великобритания се отказва напълно от въглищата. Оказа се вятърният парк по протежението бреговата ивица само на Шотландия им стига да ги заместят. А там не е като да няма вятър всеки ден.Правете си сметката - беше 2050 година, сега е 2035. След 5 години да не стане 2030 крайната година за колите с ДВГ.
  • #17
    анонимен ( преди 3 години )
    Разликата между електричка и ДВГ е подобна на тази между ДВГ и парен двигател. И проблемите са им били подобни - скъпо, мръсно и т.н. Така или иначе до 2035г. десетте най-големи автомобилни производителя ще са се отказали от ДВГ. На който много му липсва ДВГ ще си държи по един Голф на село да го припалва през уикендите.
  • #16
    Kolio ( преди 3 години )
    Ейййй,много ги е яд на електричките!!!
  • #15
    2050 година София ( преди 3 години )
    Рано сутринта тръгвате за работа. Излизате от входа прескачате 30тина кабела до паркинга. Качвате се на Теслата и казвате "закарай ме до работа". Обаче......Столична община е решила че днес е ултра зелен ден и всички ще ходят пеша. Просто ви спират софтуера на електрокарите....И вие щастливи тръгвате от Обеля към Младост 4 .....пеша ?!Спокойно. 2021г. сме още !
  • #14
    До ел.фенчетата ( преди 3 години )
    Ами карайте си електрокарите тогава. Какво чакате още купувайте тесли мотики и други акумулатори на четири колела и карайте към морето (или те ще ви закарат) ако въобще ви закарат ?! Момчета не всичко е толкова розово с тези коли. И на тях ще въведат сериозни данъци след време и платено паркиране. Поддръжката им едва ли е по евтина. Токът ще стане по скъп. Зареждането няма да безплатно. А преработката на старите акумулатори кой мислите че ще плаща ? Ако ви спре интернета ще се изтрепате.
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    Това са изчисления само за производство, ако обаче вкараме и ТЕЦовете на въглища произвеждащи тока за електромобилите, нещата ще станат още по-зле.
  • #12
    Колю ( преди 3 години )
    Автомобилите (има и камиони) на газ и на метан са най-екологични. При изгаряне отделят само СО2 и вода. Никакви токсични емисии. Защо не се стимулират не знам.
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Няма спиране, тръгнали са нещата и който каквото и да смята към този момент електричките настъпват. Ако мога безплатно да ги зареждам- от слънце, вятър или друг източник и станеш независим, какво по-по-хубаво от това. Дано стане в моя живот...
fallback
Последни