fallback

Производството на електромобил е с 32% по-вредно за околната среда

Замърсяването с CO₂ се дължи най-вече на метала в батериите, показва ново проучване

Експерти от Националната лаборатория Argonne в Чикаго проведоха проучване и установиха, че от гледна точка на общия въглероден отпечатък автомобилите, захранваните с батерии, са много по-вредни за околната среда, отколкото моделите с традиционен двигател с вътрешно горене, съобщава Reuters.

С течение на времето, превозните средства на ток стават по-екологични, тъй като те не отделят вредни емисии. Експертите са взели предвид хиляди различни фактори, вариращи от вида на метала, използван в батериите, до количеството алуминий и пластмаса в структурата на превозните средства.

„Производството на електромобили отделя много повече въглероден диоксид (CO₂ ) в сравнение с автомобили, оборудвани с двигатели с вътрешно горене. Това се дължи най-вече на производството на батерии“, коментира Джарод Кели, главен анализатор в лабораторията.

Експертите са сравнили електрическия автомобил Tesla Model 3 и конвенционална бензинова Toyota Corolla и изчислиха колко километра трябва да измине колата на ток, за да компенсира щетите, причинени на екологията. В държави като Полша и Китай, където енергията се добива по „най-мръсния начин“ - изгаряйки въглища, електромобилът ще стане по-екологичен от конвенционален модел след изминаването на 126 655 км.

В Норвегия, където подобен добив отдавна е забранен, равновесието се постига след пробег от 14 000 км. За САЩ, където 1/4 от общото производство на електроенергия идва от изгарянето на въглища, тази цифра е 21 735 км.

Изследването показва, че производството на среден електрически автомобил генерира 47 грама въглероден диоксид на миля (около 1,6 километра). И това е само на етапа на производство до момента на прехвърляне на купувача. За подобен бензинов автомобил се генерират 32 грама CO₂ на миля.

Все пак има и нещо положително в резултатите от анализа – дори в най-лошия случай, когато електрическа кола по време на експлоатация се зарежда само от мрежа, захранвана от въглища, тя ще отделя 4,1 тона CO₂ във въздуха годишно, докато цифрата за бензинов автомобил ще бъде над от 4.6 тона.

fallback
  • #30
    Смях ( преди 3 години )
    Да и пиенето на водка е по-полезно от водата, а пушенето без филтър от разходката в планината. Жалка и смешна е петролната мафия.
  • #29
    Стойчо Йосифов ( преди 3 години )
    Измишльотини на автора ! Не можеш да спреш слънцето да изгрява ! В Германия които бяха най-скептични в това отношение автомобилостроителните им компании ще преминат на 100% електромобили 2025 г.
  • #28
    Велко ( преди 3 години )
    https://***.reuters.com/business/autos-transportation/lifetime-carbon-emissions-electric-vehicles-vs-gasoline-cars-2021-06-29/Направих си труда да намеря статията в Ройтерс и се оказва че е там нещата са представени в далеч по-различна светлина. Просто тук пишем гръмки заглавия за да имаме посещение на скапания сайт
  • #27
    popa ot razgrad ( преди 3 години )
    Ще се осъзнаят, ама ще е късно...
  • #26
    анонимен ( преди 3 години )
    До 35: Добре, да кажем 50 грама СО2 на кВтч средно за целия жизнен цикъл на панела. Не броим инвертери, батерии и т.н. Кое точно му е "зеленото" на това?
  • #25
    data ( преди 3 години )
    Сравнява се една индустрия на 100+ години с една прохождаща такава ?
  • #24
    анонимен ( преди 3 години )
    на кое викаш зелен ток? На китайските соларни панели дето на 5-тата година още не са си избили въглеродния отпечатък от производството ли? Или на тецовете на въглища и природен газ които правят бекъп ток когато слънцето не свети?
  • #23
    Що за глупост ( преди 3 години )
    А добива на петрол колко цо2 отделя
  • #22
    Автомобилен фен ( преди 3 години )
    Тук има нещо, което не се уточнява. При двигател с вътрешно горене, има компоненти, като ремъци, ролки, машинно масло, антифриз и много други при които при призводството на тях се замърсява околната среда. Така, че не мисля, че електромобила е по-голям замърсител.
  • #21
    Гений ( преди 3 години )
    А добро утро, как спахте?...
fallback
Последни