IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes-Benz представи първия си голям камион на ток

Проектираният за превоз на тежки товари eActros изминава над 400 км с едно зареждане

Германският производител Mercedes-Benz представи първия си електрически камион за превоз на тежки товари на къси разстояния в Европа. Той се казва eActros, като с него компанията прави опит да електрифицира европейската си логистична индустрия с машини от този клас.


Mercedes-Benz eActros


Задвижването на камиона става с два електрически двигателя с течно охлаждане, прикрепени към задния мост. Заедно те произвеждат 442,5 к.с. непрекъсната мощност, като има възможност за временно увеличение до 536 к.с. От Mercedes уточняват, че разполагането на моторите на задната ос, а не в центъра, оставя повече място за батериите.

Електрическата машина може да измине 400 км, като зареждането става бързо, независимо от големите батерии. Те могат да се заредят от 20 до 80% само за час. Това прави камиона много подходящ за използване и в градовете, където безшумните двигатели също са сериозно предимство.


Mercedes-Benz eActros


Mercedes-Benz еActros е оборудван със система, която помага на собствениците му да планират така маршрута си спрямо инфраструктурата за зареждане, че това да им струва възможно най-малко средства. Усъвършенстваната информационно-развлекателна система информира водачите за оставащата консумация на енергия и енергия.

За повишаване на безопасността се предлага технология за аварийно спиране, която помага да се избегнат сблъсъци. Най-новата технология за заден ход и инфо-развлекателните системи на Mercedes са част от стандартното оборудване.


Mercedes-Benz eActros


Пускането на eActross е първата стъпка в плана на Mercedes към преобразуване на целия европейски автопарк в електрически превозни средства до 2039 година. Производството на камиона ще стартира през есента, като предстои да бъдат разкрити и цените му.

Снимки: Mercedes-Benz

0 от 500
  • #6
    13 rate up comment 1 rate down comment
    еАктрос ( преди 3 години )
    Като за първи опит, не мисля, че е чак толкова зле. Да, 400км. са малко, но реално това не е влекач с полуремарке, който днес да трябва да мине 700км. Да речем за държави с площта на България, Белгия, Холандия, Дания и т.н. за такъв клас камион, 400км. в повечето случаи са си достатъчни. Ако пътува днес между София и Пловдив, спокойно може да се използва подобен камион. Товари в София, отива в Пловдив, на депото докато го разтоварват се включва да зарежда.
  • #5
    5 rate up comment 14 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Глупости пич! Точно с налагането на безумните ограничения на ДВГ убиват европейския бизнес! Точно с ЕЛ ги прави изцяло подвластни на Китай, който държи основните суровини. Пълно безумие, да не кажа престъпление! СВОБОДЕН ПАЗАР за това чували ли сте заедно с тия велики "лидери"
  • #4
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Гочето с голфа ( преди 3 години )
    Престанете с коментариите за европейслите лидери, да те грешат за много неща, но точно сега се опитват да запазят малкото останал бизнес в Европа. Без субсидии и регулации китайците и американците ще вземат целият бизнес с транспорта при тях до 5 години. В момента те са изпревалили Европейските производители, които обаче вече се съвземат. Мерцедес не може да се мери с BYD, но прави опити и ще постигне много добри резултати, съчетани с тяхното качество.
  • #3
    6 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    То на Тесла камиона щеше да излиза преди 3г., но не само че не излезе ами дори от Тесла оглушително мълчание по-въпроса кога ще излезе, май няма да е в обозримо бъдеще, нищо че много фирми си го предплатиха още преди 4г. Относно Мерцедеса пробег 400км. ми звучи комично при положение, че камионите по принцип изминават много повече километри, за да доставят товари.
  • #2
    9 rate up comment 11 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Деликатно се мълчи за размера на батериите, деликатно се млълчи и че всъщност реалния пробег е 60% от обявения 20 до 80% от батерията т.е. около 240 км. под и над тия стойности всъщно допрецакваш батерията, която и без това се прецаква от мощшните зарядни. А най-интересно става, ако трябва да е фриго-фургон и да поддържа -10. колко ли ще му е пробега тогава? Еврогейската мобилност е чисто безумие!
  • #1
    9 rate up comment 0 rate down comment
    abc ( преди 3 години )
    А цената колко му е?...