IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Камионите в Европа зачеркват бензина и дизела

Европейските производители на тежки машини подписаха меморандум за целта

Някои от големите производители на камиони в Европа, поеха по пътя на въглеродно неутрален сектор. Daimler, Scania, Man, Volvo, Daf, Iveco, и Ford подписаха меморандум да спрат да продават машини с конвенционални двигатели до 2040 година. Или с десетилетие по-рано от първоначално планираното.


екологични камиони

Индустрията се очаква да похарчи между 50 и 100 милиарда евро за разработката на технологии за използване на водород, електричество и чисти горива. В меморандума, подписан от компаниите, се описва и заявка и по-широко разпространение на инфраструктура за новите задвижващи технологии, както и за по-високи такси за въглеродните емисии, които ще помогнат да се задейства промяната.

"Ако искаме това да се случи, трябва да работим всички заедно", заявява шефът на Scania Хенрик Хенриксон, който е председател на борда на тежкотоварните производители в асоциацията на автопроизводителите АСЕА.

Меморандумът на производителите на камиони идва в отговор на опитите на европейските регулатори и правителства да елиминират емисиите в областта на транспорта. ЕС планира да редуцира емисиите на СО2 с 50% до края на това десетилетие. Великобритания вече заяви, че ще забрани продажбите на нови бензинови и дизелови коли до 2030 година и ще се опита да прекрати използването на дизеловите товарни машини.


екологични камиони


Производителите на камиони, под шапката на АСЕА, работят с института Потсдам по изследвания за най-добрите технологии и подходи. Директорът на института проф. Йоахн Рокщрьом заяви, че сегментът на транспортните машини е сред най-трудните за декарбонизация сектори. "Той е гръбнакът на всяко общество в днешния свят, но трябва да сме наясно, че тези машини са много зависими от двигателите с вътрешно горене, за да транспортират всички стоки за всяка индустрия".

Докато технологии като електрически задвижвания с батерии работят при автомобили за градски и крайградски доставки, камионите, извършващи дълги курсове все още се нуждаят от дизела, заради нуждата от голям пробег. Водородът, който иска собствена инфраструктура за зареждане, е предпочитано решение за камионите, извършващи дълги курсове, но в по-краткосрочен план ще трябва да се заложи на биогоривата за намаляване на емисиите.


екологични камиони


Хенрик Хенриксон добавя, че няма как една технология да свърши цялата работа, и с времето ще се наложат няколко, като дори ще се използват паралелно. При всички положения, промените ще изискват значителни инвестиции в инфраструктура, независимо дали става въпрос за зарядни станции за електрически или водородни машини.

Ще е нужно също и подобряване на електропреносната мрежа, за да може тя да издържи големите натоварвания, които ще се получават при зареждане на електрически камиони на дадени места, както и заради очакваното поголовно нарастване на броя на електромобилите в Европа.

0 от 500
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #5 ти добре ли си? Нали ако сложат някаква по-стриктна норма трябва да спрат от движение 75% от МПСтата в БГ... ще настане революция преди да се усетиш... Не става така.
  • #4
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Аууу ( преди 3 години )
    Няма да има димящи дизели и бензинови еко теци уха ще има димящи екоцентрали горящи *** и въглища това са екоцентрали с воняща смрад.
  • #3
    4 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До # 1! Забрави димящите дизели! Една забрана за синя зона ще реши проблема! Пунктовете за ГТП с отнет лиценз за пуснати димящи печки!
  • #2
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Щирлиц ( преди 3 години )
    Кога да очакваме камион на ***?Екологично е все пак,м?
  • #1
    16 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Кораби, самолети, камиони са най-големите замърсители при превозните средства. Именно там трябва да се фокусират правителствата. А не нормалният автомобил.