След като преди повече от година Toyota показа влекач, задвижван от водородни клетки, сега компанията отново представи подобен камион. Машината е разработена заедно с американският производител на тежкотоварни автомобили Kenworth.
От модела Т680 бяха показани 10 бройки на пристанището в Лос Анджелис, като те са част от проект за намаляване на вредните емисии. Проектът, чийто име е ZANZEFF, е подпомогнат също от пристанището на града, както и от Съвета по въздушните ресурси в Калифорния, който е инвестирал 41 млн. долара.
Както и при предишният модел, в новият камион отново са използвани две подобрени водородни клетки от Mirai, които осигуряват пробег от близо 483 км с едно зареждане. Двигателят на T680 генерира 670 к.с. и 1864 Нм, което позволява да бъде теглено ремарке с маса малко над 36 тона.
Освен новите влекачи, предстои да бъдат изградени и две нови водородни зарядни станции, предназначени за работни машини. Така общата бройка на подобни съоръжения в щата Калифорния ще стане 5, като всяка една ще може да зарежда напълно камион за около 25 минути. Възможно е на по-късен етап с напредване на технологията времето да намалее до 15 минути, разкриват от Toyota.