IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Над 50 компании искат патентите на Toyota

Японците ще доставят компоненти за хибридни системи на други марки

Над 50 компании искат патентите на Toyota

Toyota отчита сериозен интерес към хибридните технологии, които автомобилният гигант обяви, че ще сподели с други компании. Според шефа на подразделението за електромобили на Toyota, над 50 компании са поискали достъп до патентите, за които японците обявиха, ще ги споделят безплатно, като става въпрос за ценни патенти за електромоторите и електронните блокове, които управляват работата им на борда на електромобили и хибриди.

Шефовете на Toyota планират и разширяване на партньорството с различни компании при производството на компоненти за хибриди и електромобили, за да може разходите да спаднат наполовина, като тази политика ще засегне производството в САЩ, Китай и Япония.

„Искаме да доставяме компоненти за хибридни системи на компании, които искат да ги използват”, допълни изпълнителният вицепрезидент на Toyota Шигеки Тераши пред агенция Reuters.

Според него, доставянето на компоненти за хибридни системи за други компании ще увеличи производството на електромотори и контролни блокове за тях.

Миналата седмица Toyota обяви, че ще осигури безплатен достъп до почти 24 000 свои патента за технологии, предназначени за електрифицирани автомобили.

Тераши потвърди, че в Toyota очакват скок в търсенето на електромобили в световен мащаб, тъй като ограниченията на вредните емисии стават все по-сериозни, а съвместната работа с японците ще спести много разходи на другите компании по отношение на разходите за развитие на технологиите за хибриди и електромобили.

До 2030 година продажбите на електрифицирани автомобили на Toyota трябва да достигнат 5,5 милиона, обяви Тераши, като сега тези продажби за 1,6 милиона на година. Вицепрезидентът на Toyota обаче очаква тази цел от 5,5 милиона продажби на година да бъде достигната още през 2025 година.

0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Има един, който разпространява партенки, че БМВ използвали хибридни технологии на Тойота. Интересното е, че е точно обратното. Въпреки че имат достъп до тях, предпочетоха немски разработки на ZF. А това казва всичко за нивото в Тойота.
  • #11
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Това, че 50 компании са поискали книжата, не значи, че дори една от тях ще започне да ги използва. Честно казано, една компания трябва да е много глупава, за да изпусне възможността напълно безплатно да проучи конглокенцията.
  • #10
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Щом Тойота ги дава патентите си, значи са измислили нещо още по-добро, което тепърва ще го пуснат в употреба. Тея са много напред признавам. И евала, че предоставят нещата в които са инвестирали милиарди на другите безплатно. Такова нещо кога ще го видите при алчните и стиснати германци?! Точно никога! То поне немците да имаше какво да предоставят безплатно, а те горките са толкова зле, че един софтуер, който да лъже за емисиите не могат да направят без да ги хванат.
  • #9
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Немците толкова години разглобяваха хибридите на Тойота, за да копират какво са направили японците, но не успяха нищо да направят по въпроса, защото в инженерно отношение са доста изостанали. Сега при предоставяне на безплатните патенти може нещо да издялкат, но твърде много се съмнявам, защото каквото и да пипнат го ос.ират. Все пак имат шанса с чуждите патенти да се доближат съвсем малко до японското инженерно чудо.
  • #8
    9 rate up comment 2 rate down comment
    до: VAG-инала пр0зД ( преди 5 месеца )
    VAG-иналното фенче, вече се чуди какво да измисли и как да се завърти. Колкото обаче се върти, толкова по-надълбоко му влиза. Първо беше, че дизелите били по-добри от хибридите и при хибридите нямало никакви нови технологии, защото немците били ги измислили първи. Интересно тогава от къде идват тези 24 000 патента. После при новината, че Тойота предоставя патентите си, каза, че никой не ги искал. После се оказа, че патентите са доста търсени и искани от всички и според него Тойота била загиваща!
  • #7
    13 rate up comment 3 rate down comment
    111 ( преди 5 месеца )
    След някоя друга година немците ще се бият в гърдите колко са напред но ще премълчават че технологиите са от Тойота. Как ли им текът лигичките на швабите ...
  • #6
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Абе нали тука един пишеше че бъдещето е на дизелите и хибридите са смешни. И е уникален дизела на фолксваген с 240 коня, кво стана. Фолксваген обърнаха палачинката и почнаха да правят хибриди и тоя дизел почти никъде не се монтира, и тоя специалист остана с пръст в уста.
  • #5
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Да бе остарели хибриди, най-добрите хибриди са на Тойота и Лексус, дори БМВ го признаха като крадоха не малко от тях за да направят свой хибрид. Ако бяха остарели нямаше 50 компании да искат достъп до патентите на Тойота.
  • #4
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Сони и сега правят от най-добрите LED TV, и най-скъпите, докато Nokia стана Никоя, купи я Microsoft и продават някакви евтини телефони колкото да са на пазара.
  • #3
    10 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Айде купи електрокола за за 100 000 лева компактен клас като си толкова наясно. Тойота много добре знае как да прави ел.коли и е правила, но знае,че са прекалено скъпи за масово производство,а хибридът едно че покрива екологичните стандарти, второ ,че е по-достъпен за покупка от повече хора, хибридът е естественият преходен етап към електрически автомобили и такива на водород, каквито само Тойота и Хонда произвеждат,които също са електически хибриди. Тойота имат най-много знания и патенти за хиб