Германската компания Dailmer показа Mercedes-Benz GenH2 - първият камион на марката, който работи на водород. Моделът дебютира като концепт, а серийното производство ще стартира в средата на десетилетието.
Mercedes-Benz характеризира новия продукт като тежък, ултра-здрав камион, предназначен за превоз на товари на дълги разстояния. GenH2 има брутно тегло от 40 тона и полезен товар от 25 тона, което е сравнимо с характеристиките на модела Mercedes-Benz Actros с традиционен ДВГ. GenH2 се задвижва от два електромотора, всеки от които развива пикова мощност от 449 конски сили и 2071 Нм въртящ момент. Постоянната мощност на двигателите е по-ниска и възлиза на 312 сили (1577 Nm) за всеки.
Двигателите се захранват от енергия, генерирана от система от 300-киловатови горивни клетки и батерия, която временно може да достави допълнителни 400 киловата мощност. За течния водород са предвидени два резервоара, всеки от които може да побере до 40 килограма. Това количество е достатъчно за 1000 километра пътуване без презареждане, посочват от Dailmer.
Освен иновативния GenH2, компанията представи прототип на електрическия eActros LongHaul (на горната снимка), който ще се качи на поточната линия през 2024 г. и ще може да изминава до 500 км без презареждане. Догодина пък ще стартира производството на версията eActros без приставката LongHaul, която бе показана през 2018 година. Нейният пробег е малко над 200 километра.