Европейският съюз въведе своите стандарти за вредни емисии (CO2) при автомобилите още през 2010 г. и оттогава ги преразглежда и актуализира на всеки няколко години, правейки ги все по-строги. Целта е те са бъдат напълно неутрализирани до 2050 г., което означава край на колите с двигател с вътрешно горене.
Планът на властите работи, като автомобилните компании са заплашвани с огромни глоби, ако не покрият стандартите, а потребителите са стимулирани по различни начини да купуват електрически и хибридни модели. С въвеждането на по-строги стандарти за бензиновите и дизеловите автомобили в края на 2019 г., производителите трябваше да продават повече електрически и хибридни автомобили, за да компенсират разликата. И това най-накрая даде резултат.
След като през 2017, 2018 и 2019 г. ЕС отчете увеличение на нивата на СО2 при новите автомобили, сега се случва обратното. Данните за 2020 г. показват спад с 12%. Общият брой на продадени нови коли в ЕС, Исландия, Норвегия и Великобритания е 11,6 млн. единици, като от тях 11% са електромобили или зареждащи се хибриди.
Европейската агенция за околна среда засега не посочва кои автомобилни производители не са изпълнили новите, по-строги стандарти, но е известно, че повечето компании прибегнаха до закупуване на кредити за емисии от други фирми, които произвеждат много по-малко или никакви автомобили с вътрешно горене. Така Tesla, например, си осигури огромни приходи през последните години.
Според информациите, средните емисии за регистрирани в Европа нови превозни средства през 2020 г. са били 107,8 грама CO2 на километър. Това отчита значително намаление в сравнение със средния показател за 2019 г., който 122,3 грама на километър. За сравнение, в САЩ средните нива са около 251,1 грама CO2 на километър, което показва, че Европа се движи много по-добре в посоката на пълен въглероден неутралитет.