Само в четири от последните 38 години Volkswagen Golf не е бил най-продаваният автомобил в Европа - и по всичко личи, че 2021 няма да промени тази статистика. След като изоставаше в първите четири месеца (от Toyota Yaris и после от Peugeot 208), през май германският хечбек отново излезе начело, ако се съди по статистиката на JATO Dynamics за европейския пазар на нови автомобили.
Една от причините за изоставането на Peugeot 208 през май несъмнено е бумът при братовчеда 2008 - най-продаваният кросоувър модел в Европа тази година
Май е бил много добър и за Renault Clio - дългогодишния номер 2 в Европа, който обаче се срина тази зима и беше на път да изпадне от Топ 5. Силните продажби през пролетта го закрепват на петата позиция за петте месеца. Трети през май е Fiat 500, докато Peugeot 208 изостава до едва осмото място за месеца - но запазва втора позиция за годината.
Някои модели отчитат внушителни трицифрени ръстове на фона на 2020, когато повечето им пазари бяха в локдаун. С 250 на сто са пораснали продажбите на електрическия Smart, с 281% - на електрическата версия на Seat Mii, и с 293% - на Tesla Model 3, което за пръв път вкарва американския модел в Топ 40 на най-продаваните автомобили в Европа. Шампион по пазарен ръст обаче е ЕQC, първият електрически кросоувър на Mercedes, който записва 344% ръст спрямо май 2020.
Най-продаваните модели в Европа до май 2021 (ГАЛЕРИЯ):
Малкият кросоувър отсрамва Ford, който над десетилетие пласираше и Focus, и Fiesta в Топ 5 на Европа. Сега Fiesta e извън двайсетицата, а Focus - 33-и, като единствен от основните модели има пазарен спад през май. Но пък за сметка на това Puma може да се похвали със 159% ръст.