Всеки нов модел на Ferrari предизвиква огромен интерес, и представеният през 2021 296 GTB не беше изключение. Но макар дизайнът на италианската суперкола също да заслужава внимание, най-интересното в този автомобил е всъщност двигателят: изцяло нов V6 агрегат, разработен от нулата, и с подчертано смайващи характеристики.
10 факта за удивителния F163 двигател (ГАЛЕРИЯ):
Инжектори с ултрависоко налягане
Ако сте наясно с това как действа въздушно-горивната смес, вероятно знаете, че високата степен на турбулентност и равномерното разпределение на горивото в сместа означават повече мощност и ефективност. Тъкмо затова от Ferrari са въведи тук инжектори с ултрависоко налягане, които впръскват горивото в камерата при 345 бара. В комбинация с изменените тръбопроводи, това осигурява максимално добро смесване на горивото с въздуха преди запалването.
Ако сте наясно с това как действа въздушно-горивната смес, вероятно знаете, че високата степен на турбулентност и равномерното разпределение на горивото в сместа означават повече мощност и ефективност. Тъкмо затова от Ferrari са въведи тук инжектори с ултрависоко налягане, които впръскват горивото в камерата при 345 бара. В комбинация с изменените тръбопроводи, това осигурява максимално добро смесване на горивото с въздуха преди запалването.