Всеки нов модел на Ferrari предизвиква огромен интерес, и представеният през 2021 296 GTB не беше изключение. Но макар дизайнът на италианската суперкола също да заслужава внимание, най-интересното в този автомобил е всъщност двигателят: изцяло нов V6 агрегат, разработен от нулата, и с подчертано смайващи характеристики.
10 факта за удивителния F163 двигател (ГАЛЕРИЯ):
180 000 оборота в минута!
Единичните турбокомпресори IHI не са просто заемка от F8 Tributo или SF90. Те са били основно реконструирани с по-яки метали, за да издържат по-големи натоварвания. Тези компресори работят с максимално натоварване 180 000 оборота в минута (някои читатели във форума ни дори се усъмниха, че сме допуснали грешка - не, не е грешка). В сравнение с V8 моделите, тук диаметърът на компресорните колела е намален с 5%, а на ротора - с 11%. Така масата на въртящите се компоненти на турбото е понижена общо с 11%. А ефективността се увеличава с удивителните 24%, поне според измерванията на Ferrari.
Единичните турбокомпресори IHI не са просто заемка от F8 Tributo или SF90. Те са били основно реконструирани с по-яки метали, за да издържат по-големи натоварвания. Тези компресори работят с максимално натоварване 180 000 оборота в минута (някои читатели във форума ни дори се усъмниха, че сме допуснали грешка - не, не е грешка). В сравнение с V8 моделите, тук диаметърът на компресорните колела е намален с 5%, а на ротора - с 11%. Така масата на въртящите се компоненти на турбото е понижена общо с 11%. А ефективността се увеличава с удивителните 24%, поне според измерванията на Ferrari.