Германия произвежда двигатели от зората на моторната индустрия до наши дни. В родината на автомобила, за близо 140 години, портфолиото от агрегати местно производство е огромно и впечатляващо. И продължава да расте, докато не бъде "посечено" от новите регулации и електромобилите.
В родината на Гьоте са се произвеждали и продължават да се произвеждат доста забележителни мотори - от семпли и компактни за ежедневния транспорт, до мегамощни и гигантски. Както и в почти всички останали диапазони между цитираните.
Специалистите на AutoCar са направили една прекрасна селекция, сведена до 20 от най-великите германски двигатели. Но дори самите те споделят, че свиването само до тези екземпляри е било много трудни и още много подходящи кандидати са останали извън листата. Вижте селекцията:
20 от най-великите германски двигатели (ГАЛЕРИЯ)
W16-двигателят, използван от Bugatti, не е единственият пример за този дизайн, използван само и единствено Volkswagen. Групата прави и по-малък – W8 мотор с обем 4 литра, като отново съединява два V-образни агрегата, този път с обем от 2 литра и с по 4 цилиндъра, които също използват общ картер.
С мощност до 275 конски сили, това е единственият W8 поставян някога в серийна кола. Дебютира през 2001 година във Volkswagen Passat, но след три години е спрян от производство.