Германия произвежда двигатели от зората на моторната индустрия до наши дни. В родината на автомобила, за близо 140 години, портфолиото от агрегати местно производство е огромно и впечатляващо. И продължава да расте, докато не бъде "посечено" от новите регулации и електромобилите.
В родината на Гьоте са се произвеждали и продължават да се произвеждат доста забележителни мотори - от семпли и компактни за ежедневния транспорт, до мегамощни и гигантски. Както и в почти всички останали диапазони между цитираните.
Специалистите на AutoCar са направили една прекрасна селекция, сведена до 20 от най-великите германски двигатели. Но дори самите те споделят, че свиването само до тези екземпляри е било много трудни и още много подходящи кандидати са останали извън листата. Вижте селекцията:
20 от най-великите германски двигатели (ГАЛЕРИЯ)
Mercedes създава 2,5-литровия 8-цилиндров редови М196 за болида W196 за Формула 1 през 1954 г. По-късно, с увеличен до 2,9 литра обем агрегатът се използва за спортната машина SLR. Сред техническите акценти са директното впръскване на горивото и т. нар. „десмодромни” клапани, които се затварят по специфичен начин.
Двигателят и автомобилът са изключително успешни: Хуан Мануел Фанджо става Световен Ф1 шампион през 1954 и 1955 година с W196, а Стърлинг Мос печели знаменитото състезание Mille Miglia през 1955 с 300 SLR.