IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрически Ford разказа играта на Tesla и VW в Норвегия

Skoda Eniaq също изпревари при дебюта си германските братовчеди

Mustang Mach-E, първият масов електрически модел на Ford, е превзел емблематичния норвежки пазар през май, показва статистиката. На американската кола се пада приблизително една от всеки десет продажби в скандинавската страна, която е най-развитият пазар за електромобили в света. Второто място е за дебютанта Skoda Eniaq, по-назад остават лидерът през април Volkswagen ID.4 и Tesla Model 3.  
   
    
Ford Mustang Mach-E
   
   
По данни на Норвежката пътна федерация (OFV), цели 60.4% от новорегистрираните автомобили през май са с чисто електрическо задвижване. Преди година процентът им бе 43.


 

Топ 10 електромобили през май
Ford Mustang Mach-E - 1 384
Skoda Enyaq iV - 795
Volkswagen ID.4 - 774
Tesla Model 3 - 504
Mercedes-Benz EQC - 492
Audi e-tron - 447
Nissan LEAF - 285
Polestar 2 - 280
MG ZS - 195
BMW i3 - 130


През май Mustang Mach-E е не само най-продаваният електромобил, но и най-продаваният модел изобщо, с 1384 регистрации и около 10% пазарен дял. Втората най-продавана кола в Норвегия е плъг-ин хибридната версия на Toyota RAV4, третото място е за Skoda Eniaq, която уверено изпреварва братовчедите от VW. Tesla Model 3, която в голяма част от последните три години бе най-популярната машина в страната, сега се смъква на шесто място.

Междувременно дизеловите автомобили, които държаха рекордните 75.7 процента от норвежкия пазар преди 10 години, сега са паднали до едва 8.6%. Причината за сегашния електрически бум е същата, като за дизеловия преди време - щедри данъчни отстъпки и други правителствени стимули.

 


Най-продаваните коли в Норвегия през 2021 (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #25
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Rocket1234578575 ( преди 3 години )
    "разказа играта"????? Е гати глупостите.
  • #24
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Поправка ( преди 3 години )
    Всъщност отлива шасито, а не купето. Грешка при писане в бързането.
  • #23
    13 rate up comment 3 rate down comment
    TSLA ( преди 3 години )
    Понятието "Фордизъм" идва от големия Хенри Форд. Той казва така: Отговорност на работодателя е да плаща добре на своя служител. Отговорност на служителя е да направи това възможно. Т.е. да си върши работата качествено. Причината българинът да е с ниски доходи е 1 единствена: едни българи експлоатират други. И поради това, че нашенецът мишкува, а не се обединява в синдикати, на началството няма кой да обяви: 3 бона нето заплата или никой утре няма да се яви. Само който плаща, остава в бизнеса.
  • #22
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Гочето с голфа ( преди 3 години )
    Собственика на Тесла, Спейс Екс, Старлинк и още дузина компании в момента разполага с такъв финансов и научен потенциал, че великите премиуми могат само да се ослушват, какво си е наумил. За 10 години ги накара да проумеят, че света се движи от такива като него, а не от писарушки. Тесла оперира и е водеща в Китай и Америка, като енергиен конгломерат, другото са приказки на конглокентите, колко сме били велики, ама преди време. Каква сглобка имаме, какви премиум материали.
  • #21
    5 rate up comment 7 rate down comment
    До 33 ( преди 3 години )
    Викаш само сглобките, детайлите и софтуера са проблем ама е ок. Че то друго остана ли в тоя прехвален ел.глокник? Може и да ми падне тавана, ама карай, важното е, че съм в ТеслоА е и Green, нищо че производството на Ел.енерги и батериите са мeга анти green!
  • #20
    3 rate up comment 3 rate down comment
    TSLA ( преди 3 години )
    Stang-a е чук. 2 багажника, панорама, 4х4, окачване класи над Фауве и Шкодилак и почти 100 кВтч за джобни пари. GT-то им има единствено Unbridled extend в менюто, което е Track mode в нашите коли. Това е за писта, да теглят всичките коне на макс до последния електрон. За джобни пари НЯМА други такива кпли
  • #19
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Jay ( преди 3 години )
    Тези, дето чакат Тесла да фалират, стойте и си чакайте! Имат технологии, дето Бмв и Мерцедес седят и се чудят отде им идва! Факт е, че сглобките и фетайлите им са по-некачествени, но пък освен софтуер, на теслата почти няма какво да й сервизираш. За сравнение двг-тата, трябва да се чувстваш късметлия ако до 100 хил км, не ти се наложи някакъв ремонт, я турбина я друго. Пак казвам, 90% от драскачите тук са виждали Тесла на снимка или на паркинг,ама тя не била качествена бе! Разбрал ***...
  • #18
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Пеп ( преди 3 години )
    За какво да плащам двойна цена за кола, която може да ме закара най-много до Бургас от София без зареждане? И да сменям батерия на 2-3 години на почти на цената на нова кола, като не е ясно какво ще ги правят в близко бъдеще.И колко да чакам да изградят зареждащи станции на всеки 60-80 км.? От Тойота и БМВ са много прави, че е много рано да отписваме ДВГ-то.А като искате чисто гориво- метан няма ли? Метан станции няма ли в България? 100 километра за 5 лева как е?
  • #17
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Гочето с голфа ( преди 3 години )
    *** ще свикне и с електомобилите.То не беше величаене на руските автобобили, че били евтини и се ремонтирали лесно. После опита 10 годишни немски автомобили и полудя. Сега същите твърдят, че не са карали изпърдяни голфове и кадети, ами само премиум от Ауди, Беемве и Мерцедес. Скоро ще има достъпни Тесли и ново отричане.
  • #16
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Сега пък батериите станаха проблем. Значи викаш Бизнесмен Х влага едни пари в едно производство, за да не му ползва капацитета, а просто да го има. Като да си купиш 4 камиона за работа, ама да пътуват само двата, другите да ти стоят в гаража за резерва ;) Капацитета е за това - да се напълни, а те са безкрайно далече от това и ще става и по-зле