IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрически Ford разказа играта на Tesla и VW в Норвегия

Skoda Eniaq също изпревари при дебюта си германските братовчеди

Mustang Mach-E, първият масов електрически модел на Ford, е превзел емблематичния норвежки пазар през май, показва статистиката. На американската кола се пада приблизително една от всеки десет продажби в скандинавската страна, която е най-развитият пазар за електромобили в света. Второто място е за дебютанта Skoda Eniaq, по-назад остават лидерът през април Volkswagen ID.4 и Tesla Model 3.  
   
    
Ford Mustang Mach-E
   
   
По данни на Норвежката пътна федерация (OFV), цели 60.4% от новорегистрираните автомобили през май са с чисто електрическо задвижване. Преди година процентът им бе 43.


 

Топ 10 електромобили през май
Ford Mustang Mach-E - 1 384
Skoda Enyaq iV - 795
Volkswagen ID.4 - 774
Tesla Model 3 - 504
Mercedes-Benz EQC - 492
Audi e-tron - 447
Nissan LEAF - 285
Polestar 2 - 280
MG ZS - 195
BMW i3 - 130


През май Mustang Mach-E е не само най-продаваният електромобил, но и най-продаваният модел изобщо, с 1384 регистрации и около 10% пазарен дял. Втората най-продавана кола в Норвегия е плъг-ин хибридната версия на Toyota RAV4, третото място е за Skoda Eniaq, която уверено изпреварва братовчедите от VW. Tesla Model 3, която в голяма част от последните три години бе най-популярната машина в страната, сега се смъква на шесто място.

Междувременно дизеловите автомобили, които държаха рекордните 75.7 процента от норвежкия пазар преди 10 години, сега са паднали до едва 8.6%. Причината за сегашния електрически бум е същата, като за дизеловия преди време - щедри данъчни отстъпки и други правителствени стимули.

 


Най-продаваните коли в Норвегия през 2021 (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #15
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Абе тесларчетата Мъск има производствени мощности към момента за над 1 милиона автомобила в заводите в САЩ и Китай - а обяснете като са толкова търсени що произвежда по 500 хил и едвам ги продава? Нито единия от двата завода за сглобяване не е покрил капацитета си, и в германия ако някога тръгне пак няма да го покрие - що?!
  • #14
    15 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Това е бъдещето пичове. Аз в момента съм на стенд бай. Настоящата ми кола я купих 2 годишна преди 4г. дизел. Още когато си я внесъх от Германия си помислих че това вероятно ще е последния ми автомобил с ДВГ. В момента изчаквам, колата ми вече е 6 годишна на 114 000 км. и съм готов да я карам още 2 дори 3-4г. но вече съм убеден, че ще мина на ел.автомобил. Още малко им трябва да дръпнат тука след 2-3г. ще предлагат автономия като на автомобил с ДВГ и тогава повечето ще минем на такива автомобили.
  • #13
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Цацар Гешев ( преди 2 години )
    Хората искат коли, които да бъдат функционални, да отговарят на цена качество, да са удобни за семейството, да са достъпни като цена. Никой не го интересува, дали колата му ускорява като Ферари, ако не му е функционална. Всеки предпочита сув, комби или седан, защото са функционални. На цената на Тойота Рав4, всеки може да си купи бегачка, но не го прави защото не е функционално, тези с бегачките са единици. Тесла ако не разбере този факт, в близко бъдеще ще има пазарен дял само от лапешняци.
  • #12
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Ееееее ( преди 2 години )
    Все едно Тесла да направят 1 млн Сайбъртрък и да ги продадат и да мислите, че всеки месец ще има толкова! На същото е!
  • #11
    0 rate up comment 1 rate down comment
    ( преди 2 години )
  • #10
    12 rate up comment 8 rate down comment
    До 12 ( преди 2 години )
    Какъв пазарен дял губи Тесла, като продава всичко което е произвела, даже и за два месеца напред? Пазарен дял губят производителите на ДВГ коли!
  • #9
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Мда ( преди 2 години )
    Мъскзобитата така си я мислиха играта! Че хората са оФце и цял свят ще кара само грозотиите на техния гуро! Хората искат разнообразие, не целия им град да е с еднакви коли, еднакви ***, еднакви прически! С всеки следващ ел.модел на друга марка, Тесла ще губи пазарен дял!А феновете им тук дори и снимки няма да имат с тяхна кола!
  • #8
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Jijo - ама ти май пропусна: "Причината за сегашния електрически бум е щедри данъчни отстъпки и други правителствени стимули." ;)
  • #7
    5 rate up comment 2 rate down comment
    VAYK ( преди 2 години )
    Те и Полстарите добре тръгнаха, а после:))))
  • #6
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Та значи да другарете електричаре - ето ви доказателство, че редовия шофьор не търчи да си купи кола заради 0-100 времената. С това ново за вас познание, ще ви замоля и да сравнете сега съотношение полезна стойност цена на електричка с обикновена кола с 100-150 коня и ми се обадете, когато стане по-евтино да карам ДВГ. На мнозинството не им трябва М3, с което сравнявате Модел 3 - трябва им 320д комби ;)