В последните четири десетилетия автомобилите постепенно се напълниха с всевъзможни датчици - в което, разбира се, няма нищо лошо. С колкото повече информация разполагат електронните блокове за управление, толкова по-прецизни са в работата си. Има само един малък проблем: всички тези датчици са склонни да лъжат, както отбелязват експертите на ZR. Някои го правят нарочно, по замисъл на конструкторите; други - от недомислие или пък заради напредването на възрастта им. Понякога грешните им показания не носят особена вреда. Но има и немалко случаи, в които те застрашават надеждността на автомобила.
13 датчика, които най-често лъжат (ГАЛЕРИЯ):
Той е от тези, които лъжат по замисъл - просто защото напук на името си измерва не температурата на двигателя, а на охлаждащата течност. Най-често се монтира не в главата на цилиндровия блок (най-горещото място в двигателя), а в тръбата към нея. Много често тя дори не е метална, а от термоустойчива пластмаса. А сега си представете, че антифризът е изтекъл от системата. Двигателят започва да се нагрява до опасно високи температури, но датчикът си мери температурата в празната тръба, и не отчита никакъв проблем.
В интерес на истината на някои съвременни двигатели, особено за по-скъпи автомобили, датчикът се монтира в блока. А при отделни агрегати като Zetec-E двигателите на Ford мери не температурата на антифриза, а тази на самия блок.