fallback

BMW зае страната на Toyota за бъдещето на електромобилите

Според баварците бързият отказ от двигателите с вътрешно горене е грешка

Само преди дни от Toyota обявиха, че нямат намерение да насочват всичките си ресурси към разработка на електрически превозни средства, а сега и друг голям производител – BMW, излиза с подобна позиция. Според баварския концерн, отказът от двигателите с вътрешно горене е прибързан и може да намали наполовина продажбите на автомобили.

Изявлението на BMW ясно показва разделението на световната автомобилна индустрия на две основни фракции. От една страна са компаниите, които искат изцяло да се концентрират върху електрически превозни средства, а от друга са тези производители, които признават, че енергийният преход е необходим, но той носи сериозни рискове и не бива да се бърза.

В първата група попаднаха Audi и Mercedes, които са все по-близо до пълен отказ от двигателите с вътрешно горене, докато във втората попадат Toyota и BMW, чийто главен изпълнителен директор Оливер Ципсе подчертава колко опасно е пълно фокусиране върху електрически автомобили.

Всъщност, BMW работи върху модели на ток, като вече пусна на пазара кросоувърите си iX3 и iX, които разполагат с най-модерни технологии. От друга страна обаче бензинът и дизелът все още представляват важна част от работата на отдела за научноизследователска и развойна дейност и се очаква бъде така за дълго време напред.

„Тези, които наистина решават какво ще се случи в нашия сектор, са клиентите. И никога не трябва да ги изпускате от поглед. Ако производителят вече не предлага двигатели с вътрешно горене, той губи половината от обема на пазара и трябва да се свие сериозно“, коментира Ципсе, цитиран от германските вестници Passauer Neue Presse и Donaukurier.

Същата концепция само преди дни беше изразена от Масахо Маеда, главен технологичен директор на Toyota, според когото пазарът диктува времето и методите на енергийния преход в автомобилния свят. Самият Ципсе признава, че през следващите 15 години със сигурност ще има градове или цели държави, в които ще се движат само електрическите автомобили. Той обаче допълва, че за BMW, което присъства на 140 пазара по света, в момента това си е чист хазарт.

Вече е известно, че BMW планира през 2030 година 50% от продажбите да бъдат на електрифицирани превозни средства. Останалите обаче ще се падат на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Тази стратегия напълно противоречи на избраната от Audi, където обявиха, че от 2026 година спират разработката на конвенционални задвижващи агрегати.

Снимка: BMW

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    TSLA, ходи си удари една ножка пак на клипче на Тесла и се успокой. Кухата ти глава няма как да проумее това, че земята с тези технологии няма как в близко бъдеще да започне да произвежда толкова ток, че да захранва милиарди превозни средства, заедно с нуждите на милиарди човешко потребление на ел енергия от човека и промишлеността му, без да настъпи катастрофа. Набий си го това в главата пълна с пор. но клипчета, как те обладава Дядо Коледа на задната седалка на някоя Тесла
  • #8
    TSLA ( преди 3 години )
    Говоря си с шефа на ЖП завода в Русе. Вика, един дизелов маневрен локомотив харчи за една смяна 400 литра нафта. И ако метне колянов вал, такъв може да няма на склад от десетилетие. Един акумулаторен локомотив тегли 3000 тона композиция и изкарва същата тая смяна с ток за 20 евро. Някой харабия тук иска ли да плати една смяна на дизела? ... .. Мълчание....
  • #7
    край ( преди 3 години )
    И тие ще пикат срещу вятъра.Началниците на света ви казаха 0 /Нула/ Зеро въглеродни емисии. Демек нищо да не ГОРИ.Те разправят колко хубаво им ръмжали колите и колко големи бурии имали.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Няма как да стане от голямата любов за екология ние да караме някакви малки електрички за по над 100 бона, а в Русия и САЩ да си карат V8, V6, V12 за два пъти по-малко пари.
  • #5
    Електронавт ( преди 3 години )
    Дообре бобър, не се коркай!
  • #4
    Цацар Гешев ( преди 3 години )
    Никой велик електроидиот не мисли, как за толкова години ще се създадат толкова мощности, които да произвеждат електричество, което да захранва батериите на всички електрички. Някой от вас интересувал ли се е, колко коли има в момента и колко електричество ще е нужно те да бъдат захранени с ток. Със сигурност никой не е. Така че електродраскачите, по-добре да потърсят от къде да си присадят мозък и да спрат да си чешат палците от дисплеите и да почнат да си мият ръцете, за да не ги сърби.
  • #3
    Класика. ( преди 3 години )
    Да! Това е мафия! Разбира се ел.*** са дело на някаква мафия,както е уж някакъв си ковид!!!! Добитъка да спре да блее и да обяви стачка на Ел..***!
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Нещо сте се обърсали Мерцедес и Ауди спират разработките на нови ДВГ двигатели, но ще предлагат на пазара ДВГ за пазари където се търсят такива, но от двигателите, които са разработвани до тогава, но това ще е в страните от третия свят, защото в Европа ще са забранени, вероятно в САЩ и Китай също. А това са най-големите и най-взискателни пазари за коли. БМВ само си приказват така, но са заявили доста модели на ток. Тойота от друга стпана направо са отсвирили ел. Колите.
  • #1
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Ще караме Тойоти и БМВ... другите дето минават само с по една стомна ще дойде време да глътнат една вода. Електрическата простотия в дългосрочен план ще покаже, че е точно това - едно политическо безумие!
fallback
Последни