Когато заговорим за спортни коли и суперколи, в съзнанието ни неизменно изникват имена на производители като Ferrari, Lamborghini, Porsche и още неколцина "знатни" марки, които са се специализирали да създават едни от най-бързите, мощни и впечатляващи автомобили на света. И дотук!
От друга страна, имена като Ford, Volkswagen, Opel, Chevrolet и Renault, например, винаги са считани за масови производители на среден клас автомобили - хечбеци, пикапи, миниванове и прочее скучна "ширпотреба", която може да ни вдъхнови единствено с по-прилична цена (особено на вторичния пазар).
Но, в историята има показателни примери как "масовите" марки могат да създадат наистина уникални спортни машини и суперколи, с които да се опълчат доста сериозно на законодателите в сферата. В галерията ни ви представяме 9 примера за това, как да откриете суперкола, без да сте сноби по отношение на емблемите:
9 измамно скромни суперколи на масови марки (ГАЛЕРИЯ)
NSX първоначално се предлага с V6 с 279 конски сили, които по-късно стават 328. Дали е истинска суперкола? Дебатът може би никога няма да приключи, но все пак говорим за автомобил с нисък профил и средноразположен двигател, което го доближава към категорията. Но от друга страна е по-практичен и не е колата, която може да ви убие, ако не я овладеете.
Суперкола или просто спортна кола, няма никакво значение. Honda NSX си остава една от значимите машини на 90-те години, велико творение на японската индустрия и вдъхновение за легенди като Ferrari F355 и McLaren F1. Освен това доведе до най-актуалната версия с турбокомпресор и хибридни технологии, която със сигурност е суперкола.
Говорим за автомобил, който споделя емблемата си с мъничкия Jazz, както и с една камара сенокосачки...