Колкото са по-големи, толкова по-тежко падат: тази мъдрост, родена някога в света на бокса, чудесно съответства и на автомобилните компании. Историята на най-големите им гафове, довели до изтегляния на милиони автомобили от пазара и до рекордни съдебни дела и обезщетения, е всъщност поредица от нови и нови доказателства, че спестяването на дребно винаги излиза солено на финала.
Експлодиращият Ford Pinto. Оказа се, че компанията е знаела за дефекта, но е пресметнала, че ще й е по-изгодно да изплаща обезщетения на жертвите, отколкото да го отстрани
През първите 50 години от автомобилната ера гафовете и недоглежданията на производителите минават повече или по-малко метър: клиентите нямат навика да си търсят правата. Но с масовизацията на автомобила в Америка през 30-те скандалите зачестяват, регулацията се затяга и компаниите вече носят отговорност за грешките си. Ето 15 от гафовете на производителите, вдигнали най-голям шум през годините.
15-те най-големи гафа на производителите (ГАЛЕРИЯ):
Това всъщност не е отзоваване на автомобили заради дефект. Но юристът и активист Ралф Нейдър е първият човек, който поставя въпроса за отсъстващата безопасност при американските коли, и основен прицел на атаките му в книгата "Опасни при всякаква скорост" е именно General Motors.
В отговор компанията наема частни детективи постоянно да го следят и да го сплашват. Нейдър завежда дело и съдията отсъжда, че действително компанията е нарушила личното му пространство и трябва да изплати обезщетение от 450 000 долара (в днешни пари - близо два и половина милиона).