IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо „умират“ и новите двигатели?

Какво не бива да се прави с автомобила през първите 3000 км пробег

Съвременните двигатели изкарват по-малко от тези, които са били конструирани преди 15-20 години. И причината съвсем не е в баналните икономии от страна на производителя, които водят до намаляване на ресурса на агрегатите. В наши дни може да „умре“ дори нов мотор. Какво може да доведе до такъв резултат, разкриват експерти.


повреден двигател


Една от най-разпространените причини за излизането на двигателя от строя е прегряването. При съвременните автомобили е трудно да се определи, кога точно започва този процес. Работата е там, че показателите на температура са настроени да показват „ОК“, дори когато температурата на антифриза превишава 110 градуса. В този случай шофьорът дори не предполага, че охлаждащата течност ще закипи и съответно ще падне отделянето на топлина.

Крайният резултат обикновено е задиране на буталата в цилиндрите, което често се случва при съвременните мотори. Причината е в конструкцията на самия агрегат. За намаляване на теглото инженерите все по-често се използват бутала с много по-къси поли - за намаляване на триенето, за понижаване на теглото, както и за икономия на материал. Такова бутало обаче би се накланяло повече в цилиндъра, затова конструкторите намаляват монтажното разстояние между него и стените.

Освен това по-малкото бутало предава по-малко топлина на цилиндровата стена, и съответно е по-склонно да прегрява. Неслучайно преди в алуминиевите буталата добавяха метални пластини, наричани автотермики - стоманата има по-нисък коефициент на топлинно разширение и подобни бутала по-добре запазват формата си, намалявайки надиранията.


повреден двигател


Шофьорът също може бързо да докара двигателя до основен ремонт. Това става, ако веднага след стартиране на двигателя той се развърта до високи обороти. Това се дължи на факта, че при престой на място тънкият слой масло се стича и рязкото стартиране на мотора, както и неговата експлоатация под голямо натоварване го карат да работи на „сухо“. Съответно, получават се задирания, които водят до повреда и ремонт.

А всичко това се избягва много лесно. Нужна е само промяна на маниера на шофиране и по-грижливо отношение към автомобила. Освен това не бива да се пести от масло и антифриз, чието качество също е много важно.

0 от 500
  • #30
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Армандо ( преди 1 седмица )
    Само за сравнение ако мъжете се грижат за жените си както за колите те си няма да има разводи така е има ли подръжка и правилна експлоатация но и малко *** газ от време на време трябва иначе ще се изгуби тръпката.
  • #29
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Иво ( преди 1 месец )
    Всичко се дължи на обслужване с качествени продукти, поддържам таксита, карат от 700000 до 900 000 километра без механичен проблем,да скъпи са продуктите но излизат по ефтино от ремонтите.
  • #28
    3 rate up comment 2 rate down comment
    АвтоСтар ( преди 1 месец )
    Поредната *** статия. Задавам въпрос . При кои марки автомобили се наблюдава това за което пишете тук Азиатски Европейски или Американски автомобили визирате . За дизеловите давам пример Японските след 2001 са пълна трагедия както към двигатели така и към горивна система Денсо
  • #27
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Алуминиеви блокове, пластмасови корпуси на управляващите блокове. Кабели близо до земята. Платки на дъното на двигателния кош. Възли и детайли с програмиран живот. Инженерни дефекти. Конструктивни недомислици... Защо ли, защо ли, ах защо ли си заминават новите двигатели?
  • #26
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Никата ( преди 1 месец )
    ава, тшш, сладури, той антифриза попринцип си е на 105-110 градуса, системата е под-налягане и за туй не кипи, оптимизации енд шитц... само на жигулито беши на 90, на новите коли отдавна не е
  • #25
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До коментар 18 да те поправя,че издържат доста повече от 250 х.км,дори 500х.км. не са проблем.
  • #24
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До коментар 4 Даскале,много си зле и не само ти ами и първия,що не си купите коли от 30-те 40-те,60-те 70-ти или от всички предишни десетилетия и не ги карате,ами вземате ноф фнос,чиито километри са далеч от тези които могат да достигнат дори тези произвеждани до 2000 година. Съвременните мотори са разчетени да изкарват 500 х.км поне и то без проблем.Показателен е и факта,че новия "фнос" идва тук на не по-малко от 300-350 х.км.Умират двигатели заради лошо обслужване причинено от мурдари.
  • #23
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Ами не е новият внос масово над 350 хил, масово новият внос са ударени автомобили, без значение на колко хил км са. Изкупуват се и се правят. Тива че колата е на много км не може да ти смъкне цената така както 5 10 елемента за смяна и ремонт, така ти излиза направо без пари
  • #22
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Читател ( преди 1 месец )
    Двигателите на ладите караха по 200хил. после се правеше основен ремонт и караха още толкова, евентуално, защото обикновенно изгниваха. Там проблема беше и маслото, караше се с лятно сезонно МД незнам колко си което съответства на съвременното sae 30.
  • #21
    7 rate up comment 1 rate down comment
    глас от тъдява ( преди 1 месец )
    Колеги , на кое казвате голям ресурс? Защото ако е за километри , в Мадрид (и не само) продават 4 годишни таксита с по 300-400 хил км и няма да го повярваш, като видиш колко добре изглеждат. А по обявите е в реда на нещата повечето фолксвагени да са с над 300 хил км.