fallback

Защо „умират“ и новите двигатели?

Какво не бива да се прави с автомобила през първите 3000 км пробег

Съвременните двигатели изкарват по-малко от тези, които са били конструирани преди 15-20 години. И причината съвсем не е в баналните икономии от страна на производителя, които водят до намаляване на ресурса на агрегатите. В наши дни може да „умре“ дори нов мотор. Какво може да доведе до такъв резултат, разкриват експерти.

Една от най-разпространените причини за излизането на двигателя от строя е прегряването. При съвременните автомобили е трудно да се определи, кога точно започва този процес. Работата е там, че показателите на температура са настроени да показват „ОК“, дори когато температурата на антифриза превишава 110 градуса. В този случай шофьорът дори не предполага, че охлаждащата течност ще закипи и съответно ще падне отделянето на топлина.

Крайният резултат обикновено е задиране на буталата в цилиндрите, което често се случва при съвременните мотори. Причината е в конструкцията на самия агрегат. За намаляване на теглото инженерите все по-често се използват бутала с много по-къси поли - за намаляване на триенето, за понижаване на теглото, както и за икономия на материал. Такова бутало обаче би се накланяло повече в цилиндъра, затова конструкторите намаляват монтажното разстояние между него и стените.

Освен това по-малкото бутало предава по-малко топлина на цилиндровата стена, и съответно е по-склонно да прегрява. Неслучайно преди в алуминиевите буталата добавяха метални пластини, наричани автотермики - стоманата има по-нисък коефициент на топлинно разширение и подобни бутала по-добре запазват формата си, намалявайки надиранията.

Шофьорът също може бързо да докара двигателя до основен ремонт. Това става, ако веднага след стартиране на двигателя той се развърта до високи обороти. Това се дължи на факта, че при престой на място тънкият слой масло се стича и рязкото стартиране на мотора, както и неговата експлоатация под голямо натоварване го карат да работи на „сухо“. Съответно, получават се задирания, които водят до повреда и ремонт.

А всичко това се избягва много лесно. Нужна е само промяна на маниера на шофиране и по-грижливо отношение към автомобила. Освен това не бива да се пести от масло и антифриз, чието качество също е много важно.

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    С този *** отново се подиграхте с читателите си, освен че отново разсеяхте съмненията, че сте абсолютни невежи
  • #10
    Веско ( преди 3 години )
    Eстета, по вашата логика да ги сменят на 6 месеца колите, лятна със зимна като обувки. Това е такава разсипия на ресурси, че ако го приложат за милиардите население, ше изгребем земята за десетилетие.
  • #9
    като чета ( преди 3 години )
    тоя материал, забелязвам, че на 85 % е същия от преди 2 - 3 дена, само дето там беше за задиране на двигателя и с друго заглавие!
  • #8
    до номер 6 ( преди 3 години )
    Ами те електронните системи са спасили хиляди животи! Това малко ли е?!Що народ се изтрепа със стари БМВ-та, дето в комбинация с 10 годишни гуми без грайфер могат да се движат по пътищата само на бананови републики като България!То голяма файда, че били по-здрави от новите и изкарвали повече километри!
  • #7
    Естет ( преди 3 години )
    Кой нормален европеец си купува кола с идеята да я кара 30 години?!Всеки нов автомобил може да изкара без проблем 200-300 хиляди километра.След това я връщаш и си вземаш нова!Това да не е Москвич или Лада, да го караш 30 години!Новите коли са по-сигурни и по-комфортни, а животът е най-важното нещо.Дай Боже всеки да може да си купи нов автомобил, а не хората да поддържат стари глокници, щото били по-здрави...
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Всеки да си зададе въпроса какво точно е "новото" в новите модели които фирмите пускат през няколко години? Наистина ли "новото" е нова технология? Дизайна и формата нямат никакво значение. Става въпрос за технологиите и материалите.Да не се окаже че най голямата иновация при автомобилите за последните 30 години са електронните системи и екраните които почнаха да им слагат? Всичко друго си е същото като едно време но произведено с по лошо качество.
  • #5
    до 1 ( преди 3 години )
    Едно време колите колко се караха и сега колко се карат - разликата е от земята до небето. Сега се кара на умирачка и се хвърля, цялата кола е консуматив, едно време не беше така, тогава колата се чистеше и лъскаше много повече отколкото се караше. Абе каквото и да си говорим, елекриката наминава двг-тата по всички показатели. След някоя друга година като им паднат малко цените на електричките и никой няма да иска двг.
  • #4
    Даскал ДВГ ( преди 3 години )
    #1 Дори един да ти е дал минус, е лош показател за мисловната кондиция на населението. Има цели отдели за "програмирано стареене" на чарковете. Няма коли, има еднодневки. Само новите модели на ток са изпипани повече време, защото на тях са заложени огромни пари и ги гледат под лупа и ще ги разкостят при реални дефекти (2 фуги не карат колата, моля ве). Никой не му трябват скандали с нов продукт. На останалите сте свикнали - официални сервизи, части за една торба пари и бецален! Гаранция-Франция
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Работата е там, че показателите на температура са настроени да показват ОК, дори когато температурата на антифриза превишава 110 градуса.Абе смешници - правилния като концентрация антифриз кипи над 125 градуса
  • #2
    Що бе ( преди 3 години )
    Нали уж ДВГ изкараваха милиони? А сега излиза, че не изкарват милиони! Сега излиза, че докато ел. колите имат гаранция на батерията, ДВГ ще смени два мотора!
fallback
Последни