Повечето производители препоръчват конкретни срокове за техническото обслужване на техните автомобили. То варира в зависимост от марката и модела на превозното средство, като най-често е след изминаването на между 10 000 и 15 000 км. Ако автомобилът не прави такъв пробег, то обслужването трябва да се прави поне веднъж годишно.
Много от автомобилите обаче се експлоатират при по-тежки условия. Затова и смяната на маслото и течностите, на филтрите, ремъци, накладките и други основни консумативи е по-добре да се правят по-често, отколкото препоръчва производителят.
8 задължителни операции при обслужването (ГАЛЕРИЯ):
Проверка на ходова част - задължително дори при най-малко съмнение
Поне веднъж в годината, а защо не и по-често, е добре ходовата част на автомобила да бъде проверявана внимателно. Повредите по двигателя или скоростната кутия рядко водят до инциденти, но неизправност на всеки компонент от ходовата част може да има тежки последици. Най-голямо внимание трябва да се обръща на спирачната система и на кормилното управление.
Поне веднъж в годината, а защо не и по-често, е добре ходовата част на автомобила да бъде проверявана внимателно. Повредите по двигателя или скоростната кутия рядко водят до инциденти, но неизправност на всеки компонент от ходовата част може да има тежки последици. Най-голямо внимание трябва да се обръща на спирачната система и на кормилното управление.


1