IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Toyota представи новия Land Cruiser 300

Всъдеходът остава на рама, но получава модерни технологии и нов V6 мотор

Компанията Toyota представи новото поколение на всъдехода си Land Cruiser, който получава индекс 300. Флагманът на японския производител е претърпял доста промени във всички направление, но запазва традиционните си предимства.


Toyota  Land Cruiser 300


Toyota Land Cruiser 300 е изградена на новата архитектура TNGA, на която преминават останалите модели на марката. В нейна основа е най-голямата платформа GA-F, като всъдеходът запазва рамната си конструкция. Тя обаче е сериозно модернизирана и благодарение на нова технология за лазерно заваряване е по-здрава, но и по-лека.

По същия начин и с използване на същата олекотена стомана е изграден и каркасът на каросерията, чиито панели, в по-голямата си част, са от алуминий. Всичко това е позволило намаляване на теглото на рамата с около 200 кг в сравнение с предшественика, който носеше индекс 200. Това обаче е компенсирано с добавяне на различни съвременни технологии и ново оборудване.


Toyota  Land Cruiser 300


Окачването на новия Land Cruiser запазва досегашната схема. Нито една от версиите на модела обаче няма да се предлага с хидро-пневматична система, която регулира височината на каросерията. Затова пък за всъдехода ще се предлагат адаптивни амортисьори с променливи характеристики, а също така и и модернизирана система E-KDSS с отделно управление на предния и задния стабилизатор на амортисьорите.

Голяма новост при всъдехода е отказа от 8-цилиндровите двигатели, които са заменени от 6-цилиндрови с турбо. Както и досега, двигателите са два – бензинов и дизелов. Вторият е напълно нов – 3,3-литров, който развива максимална мощност от 305 к.с. и 700 Нм. На някои пазари той ще се предлага във вариант с 249 к.с. и 650 Нм.


Toyota  Land Cruiser 300


Бензиновият туин-турбо V6 с обем 3,5 литра вече е познат от моделите на Lexus. Неговата максимална мощност е 415 к.с., а въртящият момент достига 600 Нм. На по-късен етап ще се появи и версия на същия мотор с 309 к.с. Скоростната кутия е само една – 10-степенен автомат, като от Toyota посочват, че най-мощният вариант ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,7 секунди.

Засега не се разкриват нивата на оборудване, но производителят вече анонсира две специални модификации. Версията 70th Years Anniversary, посветена на 70-годишнината на модела, получава раздатъчна кутия на основата на диференциал Torsen, който има блокировка, понижаващия предавки на трансмисията, както и самоблокиращ диференциал на задната ос.


Toyota  Land Cruiser 300


Другата версия засега носи кодовото име VX Off-road, като тя е предназначена за тежък офроуд. Тя също има самоблокиращ централен диференциал и понижаващи предавки, но на всяка от двете оси е поставен диференциал с принудителна блокировка. Клирънсът и при двете модификации е един и същ – 230 мм.

Land Cruiser 300 получава и напълно нов интериор, който запазва консервативния си стил, но е с много модерно оборудване. На централната конзола е поставена нова мултимедия с голям тъч-скрийн, която поддържа протоколи CarPlay и Andriod Auto. Диагоналът на сензорния екран може да бъде 9 или 12,3 инча. Всъдеходът е оборудват с комбиниран цифров панел, който представлява комбинация от аналогови и съвременни уреди, и 7-инчон цветен дисплей за информация от бордовия компютър.


Toyota  Land Cruiser 300


Като опции за модела се предлагат безкабелно зарядно за смартфони, 4-зонов климатроник, подгряване, вентилация на предните и задните седалки, а също така и система за безключов достъп с бутон за стартиране на двигателя с отпечатък от пръст.

Асистентите на водача при Land Cruiser 300 условно се делят на два вида. Първите помагат при движение в града, а вторите – на тежък терен. Всъдеходът получава новия пакет Toyota Safety Sense, при който към познатите функции като наблюдение на слепите зони, разчитане на знаци, предотвратяване на челен сблъсък и адаптивен круиз-контрол са добавени система за следене на маркировката с функция за поддържане на лентата на движение.

Още снимки на новото поколение на флагманския всъдеход на Toyota - вижте в галерията:


За автомобила е предвидена система за кръгово видеонаблюдение, която може да помага и при движение извън пътя. Например, предната камера при включване на понижаващи предавки активира функцията „прозрачен капак“. Така системата прожектира картина на капака, която показва какво се случва под предните колела.

Сред всъдеходните асистенти е включен и круиз-контрол за офроуд - Crowl Control, а също така и система Multi-Terrain Select, която има нов автоматичен режим за движение по дълбок сняг.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #25
    8 rate up comment 1 rate down comment
    До #14 ( преди 3 дни )
    Да, много добре описваш Лендкрузера и напълно го уважавам за това. Ако ми трябва такава машина (не ми трябва), бих го предпочел пред Вранглера и Г-класата. Моят проблем е, че тази машина не се купува за това, за което е направена. Много хора в БГ и извън ще си я купят заради внасящите респект размери, което няма нищо общо с рама, проходимост и прочие. А за гъзария има по-добри предложения - Х7, GLS, ако щете и RX450h.
  • #24
    5 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    доживях да чуя сравнение между Кадилак и ширпотребата тайота смех пълен а че Кадилака му е известен дизайна от 2020-та е ясно
  • #23
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Дифорс ( преди 3 дни )
    Как Крузера прилича на Ескалейд 2021, като снимки на японската класика има от миналата година. Също така дизайна е подобрена и осъвремена версия на Ланд Крузер 200. Можете да сравните поколенията на Кадилак и Тойота и тогава да кажете, кой на кого прилича.
  • #22
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Дифорс ( преди 3 дни )
    до #20 - евала за правописа и подредбата на мисли! Искам да приличам на теб и ще трябва да си купя стара немска кола или колело, абе каквото там караш.
  • #21
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    "На светофара никой няма да иска да се дърпа като види че си с БМВ." Абе я отивай да си пишеш домашните, бе . Тая Тойота е за мъже, а ако искам да се дърпам със сополанковци няма да си купя бмв, а истинска спортна кола.
  • #20
    1 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    какво речи покажи конкиленти на мерседес s или на бмв 7 ами няма а да ролс или бентли може и порше или ферари и ламборгини и те европейци били или бугати какъв китай корея или япония тия жълтури накупиха дизайнери и брендове на килограм и си помислиха че балъците ще се редят на опашка за китайските волва което е на нивото на шкода като технологии
  • #19
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Карал съм много коли, тойотите не блестят нито с комфорт нито с лекота на шофиране, може би само надеждност, която така или иначе ти е включена в цената.
  • #18
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Д-р Исня ( преди 3 дни )
    Я! Има компакт диск. Само не разбрах касетката къде е?
  • #17
    5 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Честно ви казвам, дори да ми го подарят, ще ме е срам да го карам с този дизайн реприка на Ескалейд, просто ще ми се подиграват на всякъде, вярно е че Кадилака не е толкова познат у нас, ама повечето ми приятели много добре знаят Ескалейд, може би най-известния модел на Кадилак в момента. Е как да кара човек тази Тойота? Ще те пукнат от бъзик на всякъде. С този облик на Ескалейд, тази Тойота прилича не евтина китайска реплика менте!! Как може толкова ниско да паднат японците?
  • #16
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Рено ентусиаст ( преди 3 дни )
    е със сигурност не е водеща япония в автостроенето.