fallback

Toyota представи новия Land Cruiser 300

Всъдеходът остава на рама, но получава модерни технологии и нов V6 мотор

Компанията Toyota представи новото поколение на всъдехода си Land Cruiser, който получава индекс 300. Флагманът на японския производител е претърпял доста промени във всички направление, но запазва традиционните си предимства.

Toyota Land Cruiser 300 е изградена на новата архитектура TNGA, на която преминават останалите модели на марката. В нейна основа е най-голямата платформа GA-F, като всъдеходът запазва рамната си конструкция. Тя обаче е сериозно модернизирана и благодарение на нова технология за лазерно заваряване е по-здрава, но и по-лека.

По същия начин и с използване на същата олекотена стомана е изграден и каркасът на каросерията, чиито панели, в по-голямата си част, са от алуминий. Всичко това е позволило намаляване на теглото на рамата с около 200 кг в сравнение с предшественика, който носеше индекс 200. Това обаче е компенсирано с добавяне на различни съвременни технологии и ново оборудване.

Окачването на новия Land Cruiser запазва досегашната схема. Нито една от версиите на модела обаче няма да се предлага с хидро-пневматична система, която регулира височината на каросерията. Затова пък за всъдехода ще се предлагат адаптивни амортисьори с променливи характеристики, а също така и и модернизирана система E-KDSS с отделно управление на предния и задния стабилизатор на амортисьорите.

Голяма новост при всъдехода е отказа от 8-цилиндровите двигатели, които са заменени от 6-цилиндрови с турбо. Както и досега, двигателите са два – бензинов и дизелов. Вторият е напълно нов – 3,3-литров, който развива максимална мощност от 305 к.с. и 700 Нм. На някои пазари той ще се предлага във вариант с 249 к.с. и 650 Нм.

Бензиновият туин-турбо V6 с обем 3,5 литра вече е познат от моделите на Lexus. Неговата максимална мощност е 415 к.с., а въртящият момент достига 600 Нм. На по-късен етап ще се появи и версия на същия мотор с 309 к.с. Скоростната кутия е само една – 10-степенен автомат, като от Toyota посочват, че най-мощният вариант ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,7 секунди.

Засега не се разкриват нивата на оборудване, но производителят вече анонсира две специални модификации. Версията 70th Years Anniversary, посветена на 70-годишнината на модела, получава раздатъчна кутия на основата на диференциал Torsen, който има блокировка, понижаващия предавки на трансмисията, както и самоблокиращ диференциал на задната ос.

Другата версия засега носи кодовото име VX Off-road, като тя е предназначена за тежък офроуд. Тя също има самоблокиращ централен диференциал и понижаващи предавки, но на всяка от двете оси е поставен диференциал с принудителна блокировка. Клирънсът и при двете модификации е един и същ – 230 мм.

Land Cruiser 300 получава и напълно нов интериор, който запазва консервативния си стил, но е с много модерно оборудване. На централната конзола е поставена нова мултимедия с голям тъч-скрийн, която поддържа протоколи CarPlay и Andriod Auto. Диагоналът на сензорния екран може да бъде 9 или 12,3 инча. Всъдеходът е оборудват с комбиниран цифров панел, който представлява комбинация от аналогови и съвременни уреди, и 7-инчон цветен дисплей за информация от бордовия компютър.

Като опции за модела се предлагат безкабелно зарядно за смартфони, 4-зонов климатроник, подгряване, вентилация на предните и задните седалки, а също така и система за безключов достъп с бутон за стартиране на двигателя с отпечатък от пръст.

Асистентите на водача при Land Cruiser 300 условно се делят на два вида. Първите помагат при движение в града, а вторите – на тежък терен. Всъдеходът получава новия пакет Toyota Safety Sense, при който към познатите функции като наблюдение на слепите зони, разчитане на знаци, предотвратяване на челен сблъсък и адаптивен круиз-контрол са добавени система за следене на маркировката с функция за поддържане на лентата на движение.

Още снимки на новото поколение на флагманския всъдеход на Toyota - вижте в галерията:

За автомобила е предвидена система за кръгово видеонаблюдение, която може да помага и при движение извън пътя. Например, предната камера при включване на понижаващи предавки активира функцията „прозрачен капак“. Така системата прожектира картина на капака, която показва какво се случва под предните колела.

Сред всъдеходните асистенти е включен и круиз-контрол за офроуд - Crowl Control, а също така и система Multi-Terrain Select, която има нов автоматичен режим за движение по дълбок сняг.

Снимки: Toyota

fallback
  • #30
    анонимен ( преди 3 години )
    Тойота Ланд Крюзер краля! Точка.
  • #29
    анонимен ( преди 3 години )
    Do 28 Как да я видиш тая Тойота като трябва да имаш 100 000 Евро в джоба, иначе ще продължиш да я гледаш на снимки и да си караш пасата.
  • #28
    анонимен ( преди 3 години )
    Сега какво да кажа, гледам тука пишете разни неща не бях виждал новия Escalade, влязох youtube, да го видя във видеата. Сега, харесвам Тойота като марка, но тука са сътворили голям гаф, дано се окаже обща разработка на японци и американци, защото срама ще е голям. Казвам ви го като фен на Тойота, срамувам се. Този път се изложихме.
  • #27
    анонимен ( преди 3 години )
    Тойота си остават крадци и това е. Сега очавкам от Кадилак да им изпукат едно дело за кражба на дизайн и да ги довършат, Още помня като пуснаха Приус и се оказа, че крали патенти на америкски инженери. Които после ги съдиха и Тойота чак тогава взе да им плаща за крадените патенти. Това е долна марка. И хубаво са изкопирали дизайна на Кадилак Ескалейд, ама да бяха копирали и интериора, ама нямат техника с която да направят хубав интериор и отвътре си е като стара селска джипка.
  • #26
    анонимен ( преди 3 години )
    Кадилак ескалейд със сменена емблема.
  • #25
    Данаил ( преди 3 години )
    Щом и на този автомобил му намериха недостатъци в 80% от коментарите под мен , всеки сам да си направи сметката или малко да се замисли , що за племе населява тези земи!!!
  • #24
    Обективно до #25 ( преди 3 години )
    Съгласен съм, че в България е тотално сбъркан потребителския вкус. Обикновенно хората по света, притежаващи Лендкрузер знаят какво искат и точно поради тази причина избират модела. Аз лично ако се наложи да купувам 4х4, ще избирам между Ландкрузер и Гранд Чероки. От време на време шофирам Гранд Чероки 2018та и честно казано усещането, което ми дават тези 2.5 тона е неописуемо. Прсто знам, че мога да разчитам на машината без значение какви са условията. Предполагам, че същото е и при Ландкрузера.
  • #23
    Карач ( преди 3 години )
    Еий, шмиргелите като чуят за нова Лада или Тойота и получават мощна полюция.... хахаха. Колкото и Тойоти да съм карал, всички са мудни, ограничени под 200км/час горят много ама много, изобщо не и е евтина подръжката, отвратителен салон, твърди седалки, че като отидеш от София до морето и после трябва да ти правят раздвижващ масаж и с нищо не е по добра от немските возила!
  • #22
    Курдоколенко ( преди 3 години )
    Ще я видим тая Тойота, щото предната беше пълна скръб, като вдигнеше над 120км/ч и неможеш да я вкараш в пътя, литка се все едно караш ЗИЛ с висока скорост. Дано да са го оправили този проблем.
  • #21
    анонимен ( преди 3 години )
    По какво прилича на Екалейд бе ***? По това че след 3 поколения вертикални фарове на Ескалейд решиха най-накрая да сложат хоризонтални фарове като на Ленд Крузъра ли? Я се скрий смешнико. Най-големите копировачи доказано са немците.
fallback
Последни