fallback

Toyota представи новия Land Cruiser 300

Всъдеходът остава на рама, но получава модерни технологии и нов V6 мотор

Компанията Toyota представи новото поколение на всъдехода си Land Cruiser, който получава индекс 300. Флагманът на японския производител е претърпял доста промени във всички направление, но запазва традиционните си предимства.

Toyota Land Cruiser 300 е изградена на новата архитектура TNGA, на която преминават останалите модели на марката. В нейна основа е най-голямата платформа GA-F, като всъдеходът запазва рамната си конструкция. Тя обаче е сериозно модернизирана и благодарение на нова технология за лазерно заваряване е по-здрава, но и по-лека.

По същия начин и с използване на същата олекотена стомана е изграден и каркасът на каросерията, чиито панели, в по-голямата си част, са от алуминий. Всичко това е позволило намаляване на теглото на рамата с около 200 кг в сравнение с предшественика, който носеше индекс 200. Това обаче е компенсирано с добавяне на различни съвременни технологии и ново оборудване.

Окачването на новия Land Cruiser запазва досегашната схема. Нито една от версиите на модела обаче няма да се предлага с хидро-пневматична система, която регулира височината на каросерията. Затова пък за всъдехода ще се предлагат адаптивни амортисьори с променливи характеристики, а също така и и модернизирана система E-KDSS с отделно управление на предния и задния стабилизатор на амортисьорите.

Голяма новост при всъдехода е отказа от 8-цилиндровите двигатели, които са заменени от 6-цилиндрови с турбо. Както и досега, двигателите са два – бензинов и дизелов. Вторият е напълно нов – 3,3-литров, който развива максимална мощност от 305 к.с. и 700 Нм. На някои пазари той ще се предлага във вариант с 249 к.с. и 650 Нм.

Бензиновият туин-турбо V6 с обем 3,5 литра вече е познат от моделите на Lexus. Неговата максимална мощност е 415 к.с., а въртящият момент достига 600 Нм. На по-късен етап ще се появи и версия на същия мотор с 309 к.с. Скоростната кутия е само една – 10-степенен автомат, като от Toyota посочват, че най-мощният вариант ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,7 секунди.

Засега не се разкриват нивата на оборудване, но производителят вече анонсира две специални модификации. Версията 70th Years Anniversary, посветена на 70-годишнината на модела, получава раздатъчна кутия на основата на диференциал Torsen, който има блокировка, понижаващия предавки на трансмисията, както и самоблокиращ диференциал на задната ос.

Другата версия засега носи кодовото име VX Off-road, като тя е предназначена за тежък офроуд. Тя също има самоблокиращ централен диференциал и понижаващи предавки, но на всяка от двете оси е поставен диференциал с принудителна блокировка. Клирънсът и при двете модификации е един и същ – 230 мм.

Land Cruiser 300 получава и напълно нов интериор, който запазва консервативния си стил, но е с много модерно оборудване. На централната конзола е поставена нова мултимедия с голям тъч-скрийн, която поддържа протоколи CarPlay и Andriod Auto. Диагоналът на сензорния екран може да бъде 9 или 12,3 инча. Всъдеходът е оборудват с комбиниран цифров панел, който представлява комбинация от аналогови и съвременни уреди, и 7-инчон цветен дисплей за информация от бордовия компютър.

Като опции за модела се предлагат безкабелно зарядно за смартфони, 4-зонов климатроник, подгряване, вентилация на предните и задните седалки, а също така и система за безключов достъп с бутон за стартиране на двигателя с отпечатък от пръст.

Асистентите на водача при Land Cruiser 300 условно се делят на два вида. Първите помагат при движение в града, а вторите – на тежък терен. Всъдеходът получава новия пакет Toyota Safety Sense, при който към познатите функции като наблюдение на слепите зони, разчитане на знаци, предотвратяване на челен сблъсък и адаптивен круиз-контрол са добавени система за следене на маркировката с функция за поддържане на лентата на движение.

Още снимки на новото поколение на флагманския всъдеход на Toyota - вижте в галерията:

За автомобила е предвидена система за кръгово видеонаблюдение, която може да помага и при движение извън пътя. Например, предната камера при включване на понижаващи предавки активира функцията „прозрачен капак“. Така системата прожектира картина на капака, която показва какво се случва под предните колела.

Сред всъдеходните асистенти е включен и круиз-контрол за офроуд - Crowl Control, а също така и система Multi-Terrain Select, която има нов автоматичен режим за движение по дълбок сняг.

Снимки: Toyota

fallback
  • #40
    Владо ( преди 3 години )
    До #51 - напълно съм убеден в думите си - в Конго версията на този автомобил е без 15 еърбек-а, без разни таблетчета, с мощен климатик без електроника, с два резервоара, ръчна кутия, и без кожен салон.Няма ги и разните Terrain response, KDSS и други щуротии.Съответно цената е 35к евро.И се купува.Ако се беше загледал - навсякъде ООН, Червен кръст, Червен полумесец, K-FOR и всякакви организации, на които им е важно да стигнат безпроблемно до местоназначението си карат Круизер-и.
  • #39
    анонимен ( преди 3 години )
    И сега в България почти не можеш да видиш настоящия модел на Land Cruiser, сега тоя най-новия вероятно хептен няма да го виждаме, едва ли някой ще брои пари за реплика на Кадилак Ескалейд. В последно време в Европа почти никой не си купува Land Cruiser. Даже не знам за какво ги пускате тези статии, техниката на този джип е толкова допотопна, че изобщо не покрива никакви европейски норми за емисии, вероятно е направен за американския пазар и за това са копирали Кадилак Ескалейд, за да се продава
  • #38
    Владо ( преди 3 години )
    Масово хората виждат дизайн.А това е просто опаковка.Важното е какъв е двигателят, трансмисията, какви блокажи има, дали е способен да изкара 500к без ремонти, какви препядствия може да преодолее...При Land Cruiser тези неща са наистина на високо ниво, почти е без аналог.По тази причина ще го видите от Северният полюс, през Амазонската джунгла, до пустините в Африка и Азия.Затова и купувачите са хора, на които им е важно да са сигурни в техниката си - там сервизи няма.
  • #37
    анонимен ( преди 3 години )
    "хората по света, притежаващи Лендкрузер знаят какво искат" - мнение на човек, който е ходил най-много до Анадола, а знанията му по чужди езици се свеждат до няколкото руски думи, които помни от 6-ти клас. Славата на този уникатен автомобил в развитите държави е диаметрално противоположна - купува се от уонабита и се кара по гладки асфалтови пътища.
  • #36
    анонимен ( преди 3 години )
    copy paste Cadillac Escalade 2021
  • #35
    анонимен ( преди 3 години )
    Ха ха каква е тоя китайска реплика на Кадилак Ескалейд? Тия нямат акъл един дизайн да си измислят, тръгнали да се мъчат коли да правят. Ехх мъка, мъка...
  • #34
    анонимен ( преди 3 години )
    Ваги, бегай коментирай под статиите за поредните глоби по дизелгейт на канцерогенните вагонетки, този път от Франция. Нито от технологии разбираш, нито от дизайн - не си за тука.
  • #33
    анонимен ( преди 3 години )
    Този СУВ последният му коз е дизайна, който е фантастичен, но всеки си го купува,защото името му говори за качествата му, репутацията му е убийствено добра и само като кажеш Тойота Ланд Крюзер и клиента го купува,защото знае какво може тази великолепна машина.
  • #32
    анонимен ( преди 3 години )
    Ланд Крюзер действително е Кралят! Защото е най-здравия и проходим джип,който се използва от непроходимите джунгли, през пустините при 60 градуса температура до Северния и Южния полюс при -50 градуса.
  • #31
    анонимен ( преди 3 години )
    ТОП, като изключим "модерният" зле интегриран таблет.
fallback
Последни