fallback

Toyota представи новия Land Cruiser 300

Всъдеходът остава на рама, но получава модерни технологии и нов V6 мотор

Компанията Toyota представи новото поколение на всъдехода си Land Cruiser, който получава индекс 300. Флагманът на японския производител е претърпял доста промени във всички направление, но запазва традиционните си предимства.

Toyota Land Cruiser 300 е изградена на новата архитектура TNGA, на която преминават останалите модели на марката. В нейна основа е най-голямата платформа GA-F, като всъдеходът запазва рамната си конструкция. Тя обаче е сериозно модернизирана и благодарение на нова технология за лазерно заваряване е по-здрава, но и по-лека.

По същия начин и с използване на същата олекотена стомана е изграден и каркасът на каросерията, чиито панели, в по-голямата си част, са от алуминий. Всичко това е позволило намаляване на теглото на рамата с около 200 кг в сравнение с предшественика, който носеше индекс 200. Това обаче е компенсирано с добавяне на различни съвременни технологии и ново оборудване.

Окачването на новия Land Cruiser запазва досегашната схема. Нито една от версиите на модела обаче няма да се предлага с хидро-пневматична система, която регулира височината на каросерията. Затова пък за всъдехода ще се предлагат адаптивни амортисьори с променливи характеристики, а също така и и модернизирана система E-KDSS с отделно управление на предния и задния стабилизатор на амортисьорите.

Голяма новост при всъдехода е отказа от 8-цилиндровите двигатели, които са заменени от 6-цилиндрови с турбо. Както и досега, двигателите са два – бензинов и дизелов. Вторият е напълно нов – 3,3-литров, който развива максимална мощност от 305 к.с. и 700 Нм. На някои пазари той ще се предлага във вариант с 249 к.с. и 650 Нм.

Бензиновият туин-турбо V6 с обем 3,5 литра вече е познат от моделите на Lexus. Неговата максимална мощност е 415 к.с., а въртящият момент достига 600 Нм. На по-късен етап ще се появи и версия на същия мотор с 309 к.с. Скоростната кутия е само една – 10-степенен автомат, като от Toyota посочват, че най-мощният вариант ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,7 секунди.

Засега не се разкриват нивата на оборудване, но производителят вече анонсира две специални модификации. Версията 70th Years Anniversary, посветена на 70-годишнината на модела, получава раздатъчна кутия на основата на диференциал Torsen, който има блокировка, понижаващия предавки на трансмисията, както и самоблокиращ диференциал на задната ос.

Другата версия засега носи кодовото име VX Off-road, като тя е предназначена за тежък офроуд. Тя също има самоблокиращ централен диференциал и понижаващи предавки, но на всяка от двете оси е поставен диференциал с принудителна блокировка. Клирънсът и при двете модификации е един и същ – 230 мм.

Land Cruiser 300 получава и напълно нов интериор, който запазва консервативния си стил, но е с много модерно оборудване. На централната конзола е поставена нова мултимедия с голям тъч-скрийн, която поддържа протоколи CarPlay и Andriod Auto. Диагоналът на сензорния екран може да бъде 9 или 12,3 инча. Всъдеходът е оборудват с комбиниран цифров панел, който представлява комбинация от аналогови и съвременни уреди, и 7-инчон цветен дисплей за информация от бордовия компютър.

Като опции за модела се предлагат безкабелно зарядно за смартфони, 4-зонов климатроник, подгряване, вентилация на предните и задните седалки, а също така и система за безключов достъп с бутон за стартиране на двигателя с отпечатък от пръст.

Асистентите на водача при Land Cruiser 300 условно се делят на два вида. Първите помагат при движение в града, а вторите – на тежък терен. Всъдеходът получава новия пакет Toyota Safety Sense, при който към познатите функции като наблюдение на слепите зони, разчитане на знаци, предотвратяване на челен сблъсък и адаптивен круиз-контрол са добавени система за следене на маркировката с функция за поддържане на лентата на движение.

Още снимки на новото поколение на флагманския всъдеход на Toyota - вижте в галерията:

За автомобила е предвидена система за кръгово видеонаблюдение, която може да помага и при движение извън пътя. Например, предната камера при включване на понижаващи предавки активира функцията „прозрачен капак“. Така системата прожектира картина на капака, която показва какво се случва под предните колела.

Сред всъдеходните асистенти е включен и круиз-контрол за офроуд - Crowl Control, а също така и система Multi-Terrain Select, която има нов автоматичен режим за движение по дълбок сняг.

Снимки: Toyota

fallback
  • #10
    БМВ фена(със шапка, ( преди 3 години )
    Вие осазнавате ли какво БМВ x5 може да се купи за тези пари? Или пък ауди? На светофара никой няма да иска да се дърпа като види че си с БМВ. Тойотата реално няма стойност - пишман автомобил
  • #9
    Sharan ( преди 3 години )
    Какво плачеш, ***? Това е най-скъпия масово произвеждан автомобил от не-премиум марка!!! Защо се купува? Защото е велик! Само бедни беемвисти не могат да оценят този мастодонт!
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    copy paste Cadillac Escalade 2021
  • #7
    Дифорс ( преди 3 години )
    Абе момчета, тази кола не е за любителите на Голф и БМВ 3. Няма как да я оцените!
  • #6
    Владо ( преди 3 години )
    Флагманът на Toyota е несравним.Последният мохикан.За съжаление и той е повлиян от модерните глупости и екранчета.Имаше спекулации, че няма да бъда на рама, но за мое успокоение се оказаха лъжа.С удоволствие бих се сдобил с такъв, но нямам време...
  • #5
    До 6 ( преди 3 години )
    Какъв адекватен дизайн, това е огледално копие на Cadillac Escalade модел 2021г. Интериора обаче не са могли да изкопират Ескалейда отвътре е като космически кораб а Тойотата като стара селска джипка. Напиши в гугъл това и се заливай от смях: 2021 Cadillac Escalade - interior Exterior and Drive (More Wild)
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Доста по-добър и адекватен дизайн за този размер и силует, спрямо стария модел и интериора е доста по елегантен.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Тойота представи китайската си реплика на Кадилак Ескалейд. Пълен смях, така открито да изкопират дизайна на Ескалейд е направо шокиращо за нас европейците, но си е нормално за Тойота. "Окачването на новия Land Cruiser запазва досегашната схема. Нито една от версиите на модела обаче няма да се предлага с хидро-пневматична система, която регулира височината на каросерията." Еми изоставането е на километри от останалите СУВ в класа. Пълна трагедия е този Франкенщайн на Тойота.
  • #2
    Рено ентусиаст ( преди 3 години )
    тия са повече от жалка фирмичка
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Харесва ми.
fallback
Последни