fallback

Колко всъщност изминават колите на ток?

Тест на 21 електромобила в реални условия показа изненадващи резултати

Норвежката автомобилна федерация провери колко е реалният пробег на най-популярните електрически модели на пазара. За целта бяха тествани 21 коли от различни класове, като всички са с нулеви вредни емисии. Идеята е да се провери, дали резултатите им се различават от обявените от производители стойности, измерени по стандарт WLTP.

Тестът беше проведен при строги правила. Всички автомобили се карат по един и същи маршрут, като климатикът им е настроен на една и съща температура, без да се използва функцията за предварително загряване на салона. Електрически коли преминаха през градски участък, извънградски шосета и магистрали, като максималната скорост на тях беше 110 км/ч.

След това електромобилите се отправиха към планински път, където трябваше да преодолеят едно изкачване. Тези с по-голям пробег дори направиха две изкачвания. Всички машини бяха карани, докато енергията в акумулаторите им се изчерпи напълно и те спрат.

Оказва се, че от общо 21 тествани модели 18 са изминали по-големи разстояния от обявеното от производителя. Под стойностите на WLTP са единствено Polestar 2, Citroen e-C4 и Xpeng G3 – съответно с 3, 51 и 12 км. На обратния полюс е Tesla Model 3 Long Range, който измина 654,9 км при обявени 614 км.

Втори се класира Ford Mustang Mach-E Long Range RWD, който декларира 610 км пробег, но е изминал 617,9 км. Първите два електромобила в класирането стигнаха дотам, че показаха заряд от 0% на 600 км и след това продължиха в защитен режим, докато в крайна сметка спряха край пътя.

На трета позиция остана Volkswagen ID.3 (с батерия с капацитет 77 кВт/ч) - изминати 564 км в сравнение с декларираните 554. Последваха BMW iX3 - 556,2 км вместо 432, Hyundai Kona - 537 км вместо 484 км и Audi e-tron GT - 528,1 км вместо 468 км.

Ето я пълната класация от теста:

В първата графа са посочени изминатите километри, а във втората е обявеното от производителя разстояние.

fallback
  • #3
    А защо ( преди 3 години )
    А защо преди два месеца, при подобен тест в друга държава много от същите автомобили показа по 20-30% по-малък пробег?!?! 110Км/ч на магистрала - нормална употреба ли е според Вас?!?
  • #2
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Ето ме, да ми покажеш един шофьор който ще кара до пълно разреждане, да му стисна ръката. За да е коректен теста трябваше да добавят и един автомобил с класически ДВГ, като референтен. Не се казва каква е средната скорост, не се казва каква е температурата на климатика при каква външна и т.н. и т.н. С бабешко каране и попътен втър свалям по 3 литра надолу от нормалното така че мегдан за манипулации бол! А и няма да е лошо срещу пробега да напишат и цена ;)
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    При чисто магистрално каране и студено време (най-вече тези които са без термо помпа) наистина изкарват по толкова. На Тесла 3 ЛР й дават 330 км. Това им е слабото място. Във всички други режими са напълно ок. Да има и хора, за които не им е достатъчно - разни търговски представители които зиме/лете въртят като гламави. Но за средностатистическия потребител, електричка с 65-70 кВ/ч батерия е достатъчна. Лошото е че за високата си цена търпиш някои неудобства
fallback
Последни