fallback

Колко всъщност изминават колите на ток?

Тест на 21 електромобила в реални условия показа изненадващи резултати

Норвежката автомобилна федерация провери колко е реалният пробег на най-популярните електрически модели на пазара. За целта бяха тествани 21 коли от различни класове, като всички са с нулеви вредни емисии. Идеята е да се провери, дали резултатите им се различават от обявените от производители стойности, измерени по стандарт WLTP.

Тестът беше проведен при строги правила. Всички автомобили се карат по един и същи маршрут, като климатикът им е настроен на една и съща температура, без да се използва функцията за предварително загряване на салона. Електрически коли преминаха през градски участък, извънградски шосета и магистрали, като максималната скорост на тях беше 110 км/ч.

След това електромобилите се отправиха към планински път, където трябваше да преодолеят едно изкачване. Тези с по-голям пробег дори направиха две изкачвания. Всички машини бяха карани, докато енергията в акумулаторите им се изчерпи напълно и те спрат.

Оказва се, че от общо 21 тествани модели 18 са изминали по-големи разстояния от обявеното от производителя. Под стойностите на WLTP са единствено Polestar 2, Citroen e-C4 и Xpeng G3 – съответно с 3, 51 и 12 км. На обратния полюс е Tesla Model 3 Long Range, който измина 654,9 км при обявени 614 км.

Втори се класира Ford Mustang Mach-E Long Range RWD, който декларира 610 км пробег, но е изминал 617,9 км. Първите два електромобила в класирането стигнаха дотам, че показаха заряд от 0% на 600 км и след това продължиха в защитен режим, докато в крайна сметка спряха край пътя.

На трета позиция остана Volkswagen ID.3 (с батерия с капацитет 77 кВт/ч) - изминати 564 км в сравнение с декларираните 554. Последваха BMW iX3 - 556,2 км вместо 432, Hyundai Kona - 537 км вместо 484 км и Audi e-tron GT - 528,1 км вместо 468 км.

Ето я пълната класация от теста:

В първата графа са посочени изминатите километри, а във втората е обявеното от производителя разстояние.

fallback
  • #23
    анонимен ( преди 3 години )
    Няма японци в тази игра, защото не разполагат с модерни технологии, а същевременно мисленето им е закостеняло. И както написа колегата, продават основно в райони от третия свят, където се търси простота и доказали се, пък било и 20-годишни технологии. Разчитаха, че и САЩ им е сигурен пазар, дори се доказа, че са лобирали за отлагане на забраната на ДВГ. Но и САЩ тръгнаха към модернизация, така че Тойота ще го яде.
  • #22
    Швабен зи каскен ( преди 3 години )
    Състезанието при електромобилите е кой ще има по-малки загуби от производството им. Затова японци в тая игра няма. Те освен че безпроблемно покриват стандартите за емисии с хибриди, правят и солидни печалби от тях. Електромобили произвеждат само изпадналите доскоро залагащи на канцерогенни дизели европейци и пропагандния балононадувач Мъски, който между впрочем пак на японските батерии на Панаоник разчита.
  • #21
    До 33 ( преди 3 години )
    Аз по-голяма глупост не бях чел. Какво значи места където електрическите автомобили са неприложими? И какво значи няма инфраструктура за зареждане? Ти това нещо го изкара все едно е някаква извънземна и сложна технология!! Зарядна станция вероятно струва 100 000 пъти по-евтино от това да направиш бензиностанция. Ако има желание, навсякъде могат да се построят зарядни станции, няма неелектрифицирани места по планетата, ток има навсякъде и всеки може да си зарежда дори в къщи колата.
  • #20
    До тинтири ( преди 3 години )
    Скоростта на магистрала е 110, защото това е максималната разрешена на магистрала в Норвегия! Тестовете са правени по ограниченията, не по-бавно!
  • #19
    До 11 ( преди 3 години )
    Има измерено, тук не са написали! Модел 3 изразходи 12,4 кВч на 100!
  • #18
    анонимен ( преди 3 години )
    Японците нямат никакъв интерес да произвеждат електрически автомобили. Те в момента държат всички ключови пазари където електрически автомобили са неприложими. Африка, Южна Америка, Австралия, Големи части от Азия. Канада, близкия изток и др. Японците произведат надеждни автомобили и за по изостаналите държави и за места със суров климат пресечен терен където скоро няма да има инфраструктура за зареждане на електрически. Целия свят кара японски джипове и това няма да се промени скоро..
  • #17
    анонимен ( преди 3 години )
    Сам ще си отговоря - електромоторите и другите системи са еднакви, но сега се сещам, че термопомпата е екстра. Твърде възможно е ID.3-ката да е била без. По-нов софтуер би могъл да добави още няколко км разлика.
  • #16
    До 29 ( преди 3 години )
    Може би защото ID3 е от миналата година а ID4 е кола на 1-2 месеца, може електромоторите да са по-икономични, все пак са по-нови, може и климатизацията да е направена по-икономична, може дори в гумите да има разлика, ако на едната са с ниско съпротивление, може дори да има по-добра система за рекуперация и да зарежда повече ток при спиране? Има много фактори, но всичко по-ново винаги е по-добро, сле 10г. тия тук ще ни се струват много зле.
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    Едно прави впечатление - японците са твърдо на дъното. Единствените под 300 км, и то при толкова облекчен тест.
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    Как ID.4 прави с 66 км повече от ID.3 със същата батерия?!
fallback
Последни