Норвежката автомобилна федерация провери колко е реалният пробег на най-популярните електрически модели на пазара. За целта бяха тествани 21 коли от различни класове, като всички са с нулеви вредни емисии. Идеята е да се провери, дали резултатите им се различават от обявените от производители стойности, измерени по стандарт WLTP.
Тестът беше проведен при строги правила. Всички автомобили се карат по един и същи маршрут, като климатикът им е настроен на една и съща температура, без да се използва функцията за предварително загряване на салона. Електрически коли преминаха през градски участък, извънградски шосета и магистрали, като максималната скорост на тях беше 110 км/ч.
След това електромобилите се отправиха към планински път, където трябваше да преодолеят едно изкачване. Тези с по-голям пробег дори направиха две изкачвания. Всички машини бяха карани, докато енергията в акумулаторите им се изчерпи напълно и те спрат.
Оказва се, че от общо 21 тествани модели 18 са изминали по-големи разстояния от обявеното от производителя. Под стойностите на WLTP са единствено Polestar 2, Citroen e-C4 и Xpeng G3 – съответно с 3, 51 и 12 км. На обратния полюс е Tesla Model 3 Long Range, който измина 654,9 км при обявени 614 км.
Втори се класира Ford Mustang Mach-E Long Range RWD, който декларира 610 км пробег, но е изминал 617,9 км. Първите два електромобила в класирането стигнаха дотам, че показаха заряд от 0% на 600 км и след това продължиха в защитен режим, докато в крайна сметка спряха край пътя.
На трета позиция остана Volkswagen ID.3 (с батерия с капацитет 77 кВт/ч) - изминати 564 км в сравнение с декларираните 554. Последваха BMW iX3 - 556,2 км вместо 432, Hyundai Kona - 537 км вместо 484 км и Audi e-tron GT - 528,1 км вместо 468 км.
Ето я пълната класация от теста:
В първата графа са посочени изминатите километри, а във втората е обявеното от производителя разстояние.