fallback

Колко всъщност изминават колите на ток?

Тест на 21 електромобила в реални условия показа изненадващи резултати

Норвежката автомобилна федерация провери колко е реалният пробег на най-популярните електрически модели на пазара. За целта бяха тествани 21 коли от различни класове, като всички са с нулеви вредни емисии. Идеята е да се провери, дали резултатите им се различават от обявените от производители стойности, измерени по стандарт WLTP.

Тестът беше проведен при строги правила. Всички автомобили се карат по един и същи маршрут, като климатикът им е настроен на една и съща температура, без да се използва функцията за предварително загряване на салона. Електрически коли преминаха през градски участък, извънградски шосета и магистрали, като максималната скорост на тях беше 110 км/ч.

След това електромобилите се отправиха към планински път, където трябваше да преодолеят едно изкачване. Тези с по-голям пробег дори направиха две изкачвания. Всички машини бяха карани, докато енергията в акумулаторите им се изчерпи напълно и те спрат.

Оказва се, че от общо 21 тествани модели 18 са изминали по-големи разстояния от обявеното от производителя. Под стойностите на WLTP са единствено Polestar 2, Citroen e-C4 и Xpeng G3 – съответно с 3, 51 и 12 км. На обратния полюс е Tesla Model 3 Long Range, който измина 654,9 км при обявени 614 км.

Втори се класира Ford Mustang Mach-E Long Range RWD, който декларира 610 км пробег, но е изминал 617,9 км. Първите два електромобила в класирането стигнаха дотам, че показаха заряд от 0% на 600 км и след това продължиха в защитен режим, докато в крайна сметка спряха край пътя.

На трета позиция остана Volkswagen ID.3 (с батерия с капацитет 77 кВт/ч) - изминати 564 км в сравнение с декларираните 554. Последваха BMW iX3 - 556,2 км вместо 432, Hyundai Kona - 537 км вместо 484 км и Audi e-tron GT - 528,1 км вместо 468 км.

Ето я пълната класация от теста:

В първата графа са посочени изминатите километри, а във втората е обявеното от производителя разстояние.

fallback
  • #33
    Димитър ( преди 3 години )
    Добре,а тези данни за шофиране само с шофьор ли са? Какво става с пробега ако има 4 души в колата и багаж в багажника??
  • #32
    до 36 ( преди 3 години )
    Шай Агаси го каза някога: в Третия свят една електрическа кола би увеличила мобилността на хората спрямо сега, когато купуват много малко гориво. В доста отдалечени райони отдавна слагат на местните по някой и друг фотопанел и едва сега цивилизацията идва при тях. Т.е. с енергия от слънцето имат повече автономия, спрямо всички други варианти. Това го получаваш на място, а горивото някой трябва да го добие, преработи и да ти го достави. Представи си ранчо в Тексас без сервиз на 300 мили
  • #31
    Хм ( преди 3 години )
    Проблема на електромобилите не е там където е не електрифицирано, т.е. в пустуща, а в градовете, мегаполисите. Представете си милиони електромобили в тежко урбанизирана середа, като Япония. По час за зареждане за всеки елмобил, кабели станции, градската среда трябва да се преутрои. Колко струва един кв м. в Япония. Как си мислите, че ще си паркирате елмобила в тревната площ пред блока кабел от балкона ли ще пускате. Голяма част от пазара на автомобили не може да бъде ьаместен с ел такива в много
  • #30
    До 43 ( преди 3 години )
    Дай отсечката с това ограничение?
  • #29
    До 40 ( преди 3 години )
    Вижте, бъркате няколко свята! Един Лийф може и 1/2 да мине зимата! За отопление се използва енергия (тя зависи дали е от печка или термо-помпа). Батерията на 208 е 50 кВч! Като имаш малка батерия, а разхода за отопление ти е същия, как да е! Ако за отопление отива 10 кВч, на една батерия от 24 кВч, това е почти 50 процента, но от 80 кВч, е малко над 10 процента! За това Тесла зимата губи 10-15 процента от пробега, а други марки може и 50 процента!
  • #28
    До 43 ( преди 3 години )
    110 е максималната! Сега искат да правят до 120, но все още не е гласувано!
  • #27
    анонимен ( преди 3 години )
    #35, 120 е макс. скорост в Норвегия.
  • #26
    анонимен ( преди 3 години )
    #41, поне една не-глупост не можа ли да напишеш?
  • #25
    анонимен ( преди 3 години )
    Хех, ако японците не разполагат с модерни технологии, то кой ли разполага? Дори Мъски разчиташе изцяло на японците от Панасоник за батериите докато LG и CATL не разработиха подобни батерии като тях. Сега обаче Панасоник заедно с Тойота подготвят масовизация на батериите с твърд електролит и тогава всичките инвестиции в сегашните батерии отиват по дяволите. Японците са много по-напред от останалите - последните 2 поколения батерии са от японски фирми - ГС ЮАСА с НиМХ и Сони с литиево-йонните.
  • #24
    анонимен ( преди 3 години )
    Мен би ме интересувал същия тест през януари, съседа каза че миава 1/3 от обещаното през зимата с пежо 208е
fallback
Последни