fallback

Защо покупката на по-стар автомобил с климатроник не е добра идея?

Тази система си има своите предимства, но крие и някои рискове за купувача

Наличието на климатроник в употребяван автомобил се счита за плюс и затова продавачът задължително обръща внимание на този факт при продажбата. Това трябва да направи впечатление на купувача, тъй като се счита за нещо престижно и удобно. В същото време обаче климатроникът крие и някои много сериозни рискове, предупреждават експерти.

Климатроникът действително е много удобна опция, която обаче може да нанесе големи щети както по джоба, така и по здравето на купувача. Основният проблем при него е сложната конструкция, тъй като заради нея в системата за вентилация се добавят различни датчици, електронен блок за управление и други детайли. А колкото повече сложна електроника и механика има една система, толкова по-бързо тя се поврежда.

Не бива да се забравя, че алуминиевите тръби на климатичната система започват да гният с течение на времето. Този процес се ускорява, ако автомобилът бъде използван при някои особени условия. Ако предишният собственик го е карал много през есента и зимата, то върху тръбите заедно с водата попадат и различни реагенти, които са особено агресивни към мекия метал. В резултат от това ръждата си върши работата, а фреонът се изпарява и климатичната система престава да охлажда салона.

Затова, преди покупката на употребявана кола, трябва да се прегледа състоянието на тръбите. Ако по тях има ръжда, купувачът трябва да поиска намаление от цената или пък дори да се откаже от сделката, тъй като ремонтът на климатроника е доста скъпа. Това се отнася и за повреди по компресора, така че, ако избирате 10-годишна кола, може да очаквате неприятни изненади.

В конструкцията на климатроника има много и различни контакти, които с течение на времето се окисляват, а това това води до нарушения на работата на климатичната система. Заради прекъсвания, причинени от окисляване, електронният блок за управление получава грешна информация, което може да блокира работата на цялата система. Затова е по-удачно да се избере автомобил с нормален климатик, чиято конструкция е много по-проста и надеждна.

Не бива да се забраня и вредата за здравето, която може да нанесе климатроникът. Ако предишният собственик е икономисвал от филтрите в салона и от профилактика на системата, то в нея вероятно са се натрупалия мръсотия, алергени и бактерии. А те предизвикват различни заболявания, някои от които могат да бъдат доста опасни. Затова е добре да се инвестира в профилактика на климатроника веднага след закупуването на автомобила на старо.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Много грешиш. Една уникална глу*пост е климатроника. Особено за кола която се кара градско.За извънградско по мога да го приема
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Еми как да ти духа студено на 22 градуса? То ако сутрин температурата в купето ти ако е 16-17 градуса, като зададеш 22 градуса ще духа топло за да вдигне от 16 градуса на 22. Ако лятото в купето ти е 30-40 градуса ако зададеш 22, ще духа студено. То за това е по-яко да си с климатроник, защото ти регулира автоматично температурата на определените от теб градуси. Сега тази техника може да е сложна за хора, които не знаят как работи, но това е най-добрата климатизация за момента.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    И как точно ръждясва алуминият? В мига в който алуминият е изложен на кислород веднага образува тънък незабележим слой алуминиев оксид, който запечатва алуминия и го предпазва от корозия. Има един световен факт, от всичкия произведен до сега алуминий в света все още се използват 75% от него, това е защото тредно корозира и си запазва на 100% качествата и за това се рециклира постоянно.
fallback
Последни