fallback

Защо покупката на по-стар автомобил с климатроник не е добра идея?

Тази система си има своите предимства, но крие и някои рискове за купувача

Наличието на климатроник в употребяван автомобил се счита за плюс и затова продавачът задължително обръща внимание на този факт при продажбата. Това трябва да направи впечатление на купувача, тъй като се счита за нещо престижно и удобно. В същото време обаче климатроникът крие и някои много сериозни рискове, предупреждават експерти.

Климатроникът действително е много удобна опция, която обаче може да нанесе големи щети както по джоба, така и по здравето на купувача. Основният проблем при него е сложната конструкция, тъй като заради нея в системата за вентилация се добавят различни датчици, електронен блок за управление и други детайли. А колкото повече сложна електроника и механика има една система, толкова по-бързо тя се поврежда.

Не бива да се забравя, че алуминиевите тръби на климатичната система започват да гният с течение на времето. Този процес се ускорява, ако автомобилът бъде използван при някои особени условия. Ако предишният собственик го е карал много през есента и зимата, то върху тръбите заедно с водата попадат и различни реагенти, които са особено агресивни към мекия метал. В резултат от това ръждата си върши работата, а фреонът се изпарява и климатичната система престава да охлажда салона.

Затова, преди покупката на употребявана кола, трябва да се прегледа състоянието на тръбите. Ако по тях има ръжда, купувачът трябва да поиска намаление от цената или пък дори да се откаже от сделката, тъй като ремонтът на климатроника е доста скъпа. Това се отнася и за повреди по компресора, така че, ако избирате 10-годишна кола, може да очаквате неприятни изненади.

В конструкцията на климатроника има много и различни контакти, които с течение на времето се окисляват, а това това води до нарушения на работата на климатичната система. Заради прекъсвания, причинени от окисляване, електронният блок за управление получава грешна информация, което може да блокира работата на цялата система. Затова е по-удачно да се избере автомобил с нормален климатик, чиято конструкция е много по-проста и надеждна.

Не бива да се забраня и вредата за здравето, която може да нанесе климатроникът. Ако предишният собственик е икономисвал от филтрите в салона и от профилактика на системата, то в нея вероятно са се натрупалия мръсотия, алергени и бактерии. А те предизвикват различни заболявания, някои от които могат да бъдат доста опасни. Затова е добре да се инвестира в профилактика на климатроника веднага след закупуването на автомобила на старо.

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    Ще дам още един шанс. Ще го пускам на 20 градуса, няма да е 22 вече.Иначе за пестенето на гориво не знам дали е вярно, Самия компресор винаги си работи, системата си регулира колко топло да пусне от двигателя и го смесва със студеното. Системата регулира и силата на вентилатора.
  • #12
    Гост ( преди 3 години )
    #7, не ти се получава да се правиш на голям карач. Любимата ми функция е автоматът защото вече не ме боли коляното от натискане на съединител. И сигурно съм карал повече ръчки от теб, за да оценя разликата и удобството както на автомата, така и на климатроника.
  • #11
    Вин ( преди 3 години )
    Цитираните проблеми в статията на 90% се отнасят за всякакви климатични системи! Само контролния блок и повечето датчици са разликата при климатроника. Много по полезен е за ползване, защитава от настиване, което се случва при обичайното надуване на обикновените климатици в горещото и забравянето докато ти се схване врата!
  • #10
    Нинджа ( преди 3 години )
    От 99-та карам коли с климатроник, никога не съм имал проблеми.
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Първата ми кола с климатроник бе от 2002г. и то с две зони от тогава до сега карам само такива а в сегашния ми автомобил дори е с 4 зони. Никога не съм имал проблем с настройките на градусите, не мога да разбера този който пише тия глупости с 22 градуса. Задаваш градусите които искаш и колата като ги постигне си ги поддържа, точно както климатика у вас. Ако си дал на студено а ти духа топло, значи имаш повреда в климатика, въпреки, че никога не ми се е развалял климатик на автомобил.
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    * затварянето на багажника с бутон
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Сега остана да лажеш че ръчната счирачка - бутон и затварянето на багажника са ти любимите функции. Ще дооформиш картинката за себе си
  • #6
    Гост ( преди 3 години )
    Умньо, как ще настроиш климатик на 22 градуса? Аз си настройвам 22 градуса и пускам ***, така климатроника изключва ако в купето достигне тази температура или в началото обдухва по-силно ако е много горещо. Климатрониците не са за индианци. Пък глупостта, че не била за града, беше уникална смехория. Ти си дишай мизерията, аз си ползвам климатроника.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Последно ще кажа нещо.3 годишна кола. Приемаме че е още нова.Лято, навън над 30 градуса. Настройвам го на 22 градуса. Натискам и АВТО режим, то да си регулира. Карам си. Минава 15 минути каране. Топло ми е и изобщо не се оправа положението.Махам АВТО режима. Правя го на 15 градуса. Всичко се оправя на момента. Изведнъж се разхлаждам. Това всеки който се качи го усеща.Едно време имахме Е класа. Същата работа. Не работеше и не работеше. Това е екстра - тъ*потия. По добре без нея.
  • #4
    //// ( преди 3 години )
    По тая логика да спрем да купуваме автомобили, защото са бъкани с електроника. Още навремето, като излезе Ситроен Ц5, французите се хвалеха че имал 22 компютъра/ И това автомобил от 2001 г. Какво да кажем за по-съвременните автомобили???
fallback
Последни