fallback

Спрян от производство модел е най-продаваният в България през 2021

Вижте кои са 20-те най-търсени нови коли у нас и колко е реекспортът

Пазарът на нови автомобили в България се е посъвзел през тази година и за първите пет месеца показва 29% ръст спрямо миналогодишните нива, ако се съди по данните за регистрациите в МВР. Все още обаче продажбите изостават с около 31% от тези през първите месеца на 2019 - последната нормална година преди Covid-кризата и влизането в сила на новите глоби за вредни емисии в ЕС.      Заради спецификите на българския пазар при премиум марките неизменно най-продавани са най-скъпите SUV модели в гамата. Изключението досега бе BMW, където лидер по продажби бе Серия 3. Но от май и тя отстъпи позицията си на Х5        Регистрираните нови автомобили с категории M1 и N1 от началото на годината са 12 654, докато през 2019 са били почти 18 400. При това сега 511 са били отписани впоследствие от регистъра от официалните си вносители - вероятно с цел реекспорт към друга държава. Марките с най-много подобни дерегистрации са Toyota и Nissan (по 119), Citroen (76), Renault (54) и Skoda (33).

 

ТОП 15 ПО МОДЕЛИ
Dacia Dokker - 836 Nissan Qashqai - 485 Toyota Corolla - 480 Renault Clio - 458 Citroen C3 - 443 Dacia Duster - 368 Skoda Octavia - 358 Renault Master - 322 Dacia Sandero - 306 Kia Sportage - 263 Skoda Superb - 246 Toyota CH-R - 242 Volkswagen T-Roc - 217 Toyota Yaris - 200 Renault Captur - 182

Най-продаваната марка автомобили у нас си остава Dacia, вече с по-отчетлив аванс пред Toyota. Челната петица се допълва от Skoda, Renault и Volkswagen. Най-продаваният модел отново е Dacia Dokker, въпреки че производството на многофункционалния модел спря официално през март и идния месец предстои дебютът на наследника му Renault Express. Второто място е за Nissan Qashqai, а третото - за Toyota Corolla. Общо 6 от 15-те най-продавани нови коли у нас вече са кросоувъри, което е рекорден показател.

В премиум сегмента най-продаваният модел си остава Mercedes GLE със 125 регистрации (тук са включени и AMG версиите), пред Mercedes GLC (76), BMW X5 (75), BMW Серия 3 (74), Mercedes GLS (72) и други.          Най-продаваните модели по марки в България, 2021 (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #28
    анонимен ( преди 3 години )
    Аз не мисля, че да имаш скъпа кола означава висок стандарт. Висок стандарт означава да имаш опцията да имаш каквото поискаш, когато поискаш. Не е нужно да го правиш обезателно. Голяма част от тея със скъпите коли в София са във финансова дупка.
  • #27
    до 28 ( преди 3 години )
    Бачкаторите никъде по света не карат нови автомобили. Ако искаш висок стандарт, първо трябва да вложиш усилие в образование
  • #26
    анонимен ( преди 3 години )
    Батуми Грузия определено изглежда по-премиум от нашите градове, а дори не са в ЕС.
  • #25
    Теодор ( преди 3 години )
    И на мен ми се кара нов автомобил но с 800лв заплата вие кажете как ще стане! Работещите бедни, мачкани отвсякъде! Това е реалноста в Европейската държава България!!!
  • #24
    До 19 ( преди 3 години )
    В голяма грешка си!!!! След първата инспекция на колата ще го разбереш!!!! Гаранцията - нямаш шанс да я ползваш, защото повредите са в следствие на неправилна употреба!!!!
  • #23
    анонимен ( преди 3 години )
    Единствено премиумите в БГ са на цената или малко над западните дилъри.
  • #22
    21 до 23 ( преди 3 години )
    Сегашната ми кола съм я купувал нова. И като съм обикалял навсякъде са давали отстъпка. На места за изостанали на склад или при идващ фейс/нов модел и до 20%. Към края на годината ще сменям и като гледам сега пазара очаквам ча 5 години и 50-60к км да съм изгубил около 30-32% от парите които съм дал. За Англия мога да кажа че и там 10% отстъпка е в реда на нещата. А къде ги гледаш тези по-ниски цени от БГ не знам. Аз каквото съм гледал е осезаемо по-скъпо в Германия, Англия дори в бедна Полша
  • #21
    До 21 ( преди 3 години )
    Къде си видял 10-15% отстъпка при покупка на нова кола?! Като първо ти надуят цената с 20%! В БГ рекламират такива отстъпки, но колкото пъти съм питал в Германия или Австрия за същата кола, там ми дават по-ниска цена от тази с отстъпката тук!На запад при актуални модели ако стигнеш до 5% отстъпка - черпиш!При подновяване на модела и при преригистрация от самия дилър и като тия продаде като вече употребяван автомобил, цената може и да падне!А 50% обезценка за 4-6 години при много коли е реално!
  • #20
    Нед ( преди 3 години )
    До 20 - Март 2020 си купих кола произведена май 2019, на 15 000км на цена 24 000 Евро и оставаща гаранция 6 години, при цена на същата като нова 36 000 Евро. Колата беше фирмен демо автомобил на представителството от което я купих. От там на татък ти смятай проценти ... ако можеш! Пак казвам - това е най-добрия вариант, за същаление не са масови такива оферти.
  • #19
    анонимен ( преди 3 години )
    Много ги харесвам тия вицове с кола на 4 години на 50% от цената. В страни като Англия, Швейцария, Швеция може и да има такива, но в Бг искам да ги видя. Също като гледат цената много хора пропускат да калкулират, че новата кола идва с. 10-15% отстъпка. И гледаш 30+ % разлика пък то няма и 20 реално между нова и стара.
fallback
Последни