fallback

Спрян от производство модел е най-продаваният в България през 2021

Вижте кои са 20-те най-търсени нови коли у нас и колко е реекспортът

Пазарът на нови автомобили в България се е посъвзел през тази година и за първите пет месеца показва 29% ръст спрямо миналогодишните нива, ако се съди по данните за регистрациите в МВР. Все още обаче продажбите изостават с около 31% от тези през първите месеца на 2019 - последната нормална година преди Covid-кризата и влизането в сила на новите глоби за вредни емисии в ЕС.      Заради спецификите на българския пазар при премиум марките неизменно най-продавани са най-скъпите SUV модели в гамата. Изключението досега бе BMW, където лидер по продажби бе Серия 3. Но от май и тя отстъпи позицията си на Х5        Регистрираните нови автомобили с категории M1 и N1 от началото на годината са 12 654, докато през 2019 са били почти 18 400. При това сега 511 са били отписани впоследствие от регистъра от официалните си вносители - вероятно с цел реекспорт към друга държава. Марките с най-много подобни дерегистрации са Toyota и Nissan (по 119), Citroen (76), Renault (54) и Skoda (33).

 

ТОП 15 ПО МОДЕЛИ
Dacia Dokker - 836 Nissan Qashqai - 485 Toyota Corolla - 480 Renault Clio - 458 Citroen C3 - 443 Dacia Duster - 368 Skoda Octavia - 358 Renault Master - 322 Dacia Sandero - 306 Kia Sportage - 263 Skoda Superb - 246 Toyota CH-R - 242 Volkswagen T-Roc - 217 Toyota Yaris - 200 Renault Captur - 182

Най-продаваната марка автомобили у нас си остава Dacia, вече с по-отчетлив аванс пред Toyota. Челната петица се допълва от Skoda, Renault и Volkswagen. Най-продаваният модел отново е Dacia Dokker, въпреки че производството на многофункционалния модел спря официално през март и идния месец предстои дебютът на наследника му Renault Express. Второто място е за Nissan Qashqai, а третото - за Toyota Corolla. Общо 6 от 15-те най-продавани нови коли у нас вече са кросоувъри, което е рекорден показател.

В премиум сегмента най-продаваният модел си остава Mercedes GLE със 125 регистрации (тук са включени и AMG версиите), пред Mercedes GLC (76), BMW X5 (75), BMW Серия 3 (74), Mercedes GLS (72) и други.          Най-продаваните модели по марки в България, 2021 (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #18
    Нед ( преди 3 години )
    За личен автомобил най-добре ако е нацелите оферта за тестов или върнат от лизинг автомобил на 6-7м, обезценен с вече 20-30%.Разбира се такива оферти няма как да има за всички!Но който ми разправя как няма смисъл от нова кола,никога не е имал такава!Спокойствието 5-7 години в периода на гаранция да не ти пука за нищо,да не се занимаваш с търсене на части,на читави сервизи - това цена няма!Минал съм и през старо и през ново - докато мога да си позволя, ще купувам ново!!!
  • #17
    До 12 ( преди 3 години )
    Ако трябва да се лишиш от нещо важно за да имаш нова кола - си прав! Но щом трябва да се лишаваш от нещо за да си купиш кола - не си човек който може да дава акъл, не мислиш ли?!?!? "Трипове", "обазование" на детето (каквото и да значи), бизнес?!? Пич, ако ти е по-важно да идеш за седмица на Кошадъсъ, вместо да спестиш пари да си возиш детето в сигурен и комфортен автомобил .... бива да си преразгледаш ценностите! И "бизнеса" бива да си преусмислиш,щом 40 000лв за 5-6 години те бърка толкова!!
  • #16
    bg ( преди 3 години )
    Ако ползвате колата за лични нужди с пробег до 15 000км на година, няма смисъл от чисто нова кола, но ако го ползвате за работа е задължително.Имам частен бизнес и навъртам по 30 000км и взимам нови коли, като се карат около 7 години, толкова изкарват преди да почнат по-скъпи ремонти...Пробвах и с Дачия ( евтино 300лв/месец)... е няма да повторя...през 3-4 седмици до сервиза
  • #15
    Аз моя милост ( преди 3 години )
    Най много продадени Дачия Докер ами кой ги купува ? Фирмите със снабдителска дейност. Купуваха ги на "кило" защото са евтини и не са капризи. Карам такава и е на повече от 300000 км и още е жива макар и с дребни болежки.
  • #14
    Гошо ( преди 3 години )
    Те тава е новина!Леле леле леле, що че праиме са. Къ са вика, па оди си земи ена премиум колъ, да си си гоуем. Тва дачия - ясно, 1 час срам и съм си на свло, или просто ората с бизнес сакат работен кон, и що па не - евтина, гаранциика..Бе ше бегам и я за една премиум юашина нов Фнос, ба
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    Има хора които могат да си позволят всичко което изброи + нова кола, така че тези размисли си ги запази за теб.
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Точно пък за нова количка ще си дам парите... Не в обазование на детето, не в недвижими имоти, не в акции, не в бизнес, не дори в трипове по света, а ще ги дам за ламарини, които след 3-4 години ще са са на поне 1/2 от цената си. Колко много по-смислени неща има от нов и скъп автомобил. Нисък клас не е драма, но всичо останало С-класи, Ленд Крузъри и тн., на фона на тоталната мизерия в България... Всеки си решава ествествено за себе си, това е просто моята позиция.
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Продажбите изостават с 30% в сравнение със същия период на 2019г., но най- вероятно оборотът е почти същият като през 2019г, защото цените се вдигнаха.
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Няма нищо по-хубаво от новичка кола. Стига сте правили сметки, живота е твърде кратък. Взимайте на изплащане, карайте и се кефете.
  • #9
    113 ( преди 3 години )
    рено алпин - "порше" за увредени!
fallback
Последни