fallback

Peugeot се отказва от най-мощните си бензинови двигатели

Гамата агрегати за моделите 3008 и 508 отново ще бъде редуцирана

Както много добре знаете, екологичните стандарти стават все по-стриктни и това няма да се промени занапред. Което от своя страна може да означава само едно - конвенционалните двигатели с вътрешно горене явно доживяват последните си години. И редица компании поетапно премахват по-мощните и съответно по-замърсяващи агрегати от гамата си.

Подобен е случаят с 1,6-литровия PureTech бензинов агрегат на Peugeot, който също се влага и в модели на Citroen и DS. Агрегатът, който преди носеше индекса ТНР бе създаден в резултат между сътрудничество между PSA Group и BMW. Моторът имаше доста проблеми с надеждността в началото, особено по отношение на инжекционната система, но нещата бяха оправени и в наши дни това е един от най-надеждните мотори, използван за колите на френската група, като през 2019 бяха решени и последните дребни проблеми с неговото функциониране.

Горецитираният агрегат, във версии на мощността от 180 и 225 конски сили бе върхов за гамата на Peugeot 3008 и 508. Но сега ще последва съдбата на двулитровия турбодизелов BlueHDI (спрян преди месеци) и ще изчезне от каталозите на френската марка. Така, "лъвчетата" ще предлагат двата си модела само с 1,5-литровия дизел със 130 к.с. и 1,2-литровия 3-цилиндров PureTech със същата мощност.

Разбира се относително големите и нелеки 508 и 3008 няма да бъдат лишени от мощни двигатели, като от Peugeot припомнят, че на разположение са плъг-ин хибридните версии, използващи, между другото, вариант на "пенсионирания" 1,6 PureTech. При кросоувъра системата се предлага в две версии - предно задвижване с 225 к.с. и 4х4 вариант с 300 "кончета".

При 508 също е наличен PHEV-варианта с предно предаване, но и най-мощната модификация Peugeot Sport Engineered (PSE) с 360 конски сили и два задвижващи моста. Очаква се и за този, и за други модели, през 2023 година да се появи по-нова и оптимизирана плъг-ин хибридна система, която ще продължи да разчита на спрения от предлагане 1,6-литров двигател.

Благодарение на относително ниските си СО2 емисии, тези електрифицирани версии се считат от марката като едно от основните оръжия, които ще й помогнат да постигнат заложените от Европейския съюз цели от 95 гр/км емисии на въглероден двуокис. Стриктните стандарти за убедили компанията да премахне термичните алтернативи, които, при всички положения започват да стават все по-неатрактивни.

fallback
  • #11
    Умньо ( преди 3 години )
    До # 7, кой ти говори за двигатели или не четеш? Става дума за комфорт!Пък и двигателите 1.6 са еднакви на Пежо,БМВ и Мини!
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    8 хибрида не е много по скъп от ДВГ +4-5к, което е ок.9 - прав си, жалкото е че мнго малко хора го разбират, че дизела не е толкова лош, колкото го изкарват. Дава се повече трибуа на еко-талибани, на които само ограничния са им главите без никакви алтернави.
  • #9
    Запознат ( преди 3 години )
    Най-голямата глупост беше, че спряха миналата есен 2.0 BlueHDI с осемстепенен автоматик на Aisin-разкошен двигател със смешен разход и много ниски вредни емисии... Хибриди, електрички, такива недоразумения не бих си купил никога!
  • #8
    Sas ( преди 3 години )
    Те хубаво спират конвенционалните версии и ни предлагат много чисти хибридни версии, но на каква цена? Не ми се гледа в момента, но сигурно 20-30к отгоре. И докато на запад има държавни премии за хибриди и електрички, тук вадим кирливи ризи, вместо да работим по същество (съжалявам, че намесвам политика!)
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    пежо сравнено бмв 5 те с тройката нямат допирна точка с 1.6 бензин
  • #6
    До 5 ( преди 3 години )
    Имах старата 508, смених я за новата единствено поради дизайна. Абсолютно си прав, по-тясна е, по-ниска и по-неудобна, но пък е по-красива. Ама едно е ясно...дупе да ни е яко с тези скъпи хибриди и електрички към където ни тласкат.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Пежо сбъркаха доста с новата 508. Може да е красива, но спрямо старата е по тясна, по ниска и без особенни предимства. Просто я свиха като БМВ3, а колата беше просторна като А6 и БМВ5. Това да оставят само хибриди е също ужасна глупост и резервоар 40л. . Тесвах е-225, не съм очарован. Преко сили 400км преход.
  • #4
    до 2 ( преди 3 години )
    Комбито си е по-тежко, макар и само с 20 кг. А пък кой плаща отгоре за комби, за да го кара все празно.
  • #3
    //// ( преди 3 години )
    С една дума спират само модификацията с конвенционален двигател. А самият двигател ще продължи да се предлага, но в хибриден вариант. Малко подвеждащо е заглавието.
  • #2
    До 1 ( преди 3 години )
    Само дето седана е по-тежък от комбито
fallback
Последни