Както много добре знаете, екологичните стандарти стават все по-стриктни и това няма да се промени занапред. Което от своя страна може да означава само едно - конвенционалните двигатели с вътрешно горене явно доживяват последните си години. И редица компании поетапно премахват по-мощните и съответно по-замърсяващи агрегати от гамата си.
Подобен е случаят с 1,6-литровия PureTech бензинов агрегат на Peugeot, който също се влага и в модели на Citroen и DS. Агрегатът, който преди носеше индекса ТНР бе създаден в резултат между сътрудничество между PSA Group и BMW. Моторът имаше доста проблеми с надеждността в началото, особено по отношение на инжекционната система, но нещата бяха оправени и в наши дни това е един от най-надеждните мотори, използван за колите на френската група, като през 2019 бяха решени и последните дребни проблеми с неговото функциониране.
Горецитираният агрегат, във версии на мощността от 180 и 225 конски сили бе върхов за гамата на Peugeot 3008 и 508. Но сега ще последва съдбата на двулитровия турбодизелов BlueHDI (спрян преди месеци) и ще изчезне от каталозите на френската марка. Така, "лъвчетата" ще предлагат двата си модела само с 1,5-литровия дизел със 130 к.с. и 1,2-литровия 3-цилиндров PureTech със същата мощност.
Разбира се относително големите и нелеки 508 и 3008 няма да бъдат лишени от мощни двигатели, като от Peugeot припомнят, че на разположение са плъг-ин хибридните версии, използващи, между другото, вариант на "пенсионирания" 1,6 PureTech. При кросоувъра системата се предлага в две версии - предно задвижване с 225 к.с. и 4х4 вариант с 300 "кончета".
При 508 също е наличен PHEV-варианта с предно предаване, но и най-мощната модификация Peugeot Sport Engineered (PSE) с 360 конски сили и два задвижващи моста. Очаква се и за този, и за други модели, през 2023 година да се появи по-нова и оптимизирана плъг-ин хибридна система, която ще продължи да разчита на спрения от предлагане 1,6-литров двигател.
Благодарение на относително ниските си СО2 емисии, тези електрифицирани версии се считат от марката като едно от основните оръжия, които ще й помогнат да постигнат заложените от Европейския съюз цели от 95 гр/км емисии на въглероден двуокис. Стриктните стандарти за убедили компанията да премахне термичните алтернативи, които, при всички положения започват да стават все по-неатрактивни.