fallback

Първият общ електромобил на Ford и VW ще бъде близнак на ID.4

Кросоувърът ще получи германска платформа и американски дизайн

Споразумението между Ford и Volkswagen ще започне да дава плодове през 2023 година, когато американският производител стартира офанзивата си в Европа с електрически кросоувър, който ще се настани под Mustang Mach-E в гамата на марката.

Това ще бъде първият електромобил, построен в завода на Ford в Германия. За целта в предприятието са инвестирани 820 млн. евро, като кросоувърът ще се произвежда заедно с Fiesta, чийто жизнен цикъл ще приключи през 2025 година.

Новият модел ще бъде първият Ford, изграден на платформата MEV на VW Group, предназначена за електромобили. В основата му ще бъде кросоувърът VW ID.4, като подобно на германския модел и този на Ford ще се предлага в две модификации - стандартна и крос-купе.

Засега американците не са съобщили, дали смятат да използват някое от историческите за Ford имена, както направиха с Puma, Mach-E и Bronco. Малко вероятно обаче е названието Mondeo да бъде възродено, а по-скоро моделът ще получи напълно ново название - както стана с Evos в Китай.

Именно от Evos ще бъде взаимствана голяма част от интериора и системите на електромобила. Известно е също, че той ще получи информационно-развлекателен комплекс от ново поколение, базиран на Android.

Що се отнася до задвижването, новият Ford ще повтаря VW ID 4, като ще се предлага както със задно предаване, така и със задвижване на четирите колела. Мощността на агрегатите ще варира от 146 до 201 к.с., а на по-късен етап ще се появи и версия GT с 295 к.с. Капацитетът на стандартната за модела батерия ще бъде 52 кВт/ч, което трябва да осигури пробег от 342 км. Ще се предлага и батерия със 77 кВт/ч, при която пробегът ще скочи до 482 км.

Снимки: Autocar

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Добре, че са Форд, че ФВ малко да живне!
  • #5
    До 7 ( преди 3 години )
    Аз като гледам капацитета на батериите, пробега и конските сили както и ускорението те са почти едни и същи с тези на ID4 инямат нищо общо с тези на Мустанг mach e, и по-добре защото това е една много скапана кола с батерия 100 киловата, 450к.с. пък ускорение 5сек.0-100. То не се сещам за толкова тромава бензинова кола, а сравнена с електрически с подобни коне разликата е огромна, този Мустанг все едно не е правен сега а преди 10г. толкова е изоставането му спрямо останалите на пазара в момента
  • #4
    До 5 ( преди 3 години )
    На мен пък интериора на ID4 ми харесва, ID3 не съм виждал отвътре. Не само това но ID4 по принцип е Фолксваген и не трябва да очакваш оборудване като в Ауди, но примерно хедъп дисплея му е уникален не съм виждал на живо друг с 3Д добавена реалност Как прихваща колите отпред как като трябва да завиеш инструктиращите стрели приближават към теб, все едно са прихванали завоя. Харесва ми.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Аз не виждам проблем, от цялата тази работа ще спечелят пари и Форд и Фолксваген. Форд няма да изръси стотици милиони за да създаде електромобил а ще вземе готов от Фолксваген, който пък ще изкара пари като я продава на Форд. Така, че и двете компании печелят.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Сега разбрахте ли защо беше нужен "дизел гейт", за да могат еко-фирми като Форд, да се домогнат до немските постижения в сферата на ел-колите
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    R. I. P Ford!
fallback
Последни