IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първият общ електромобил на Ford и VW ще бъде близнак на ID.4

Кросоувърът ще получи германска платформа и американски дизайн

Споразумението между Ford и Volkswagen ще започне да дава плодове през 2023 година, когато американският производител стартира офанзивата си в Европа с електрически кросоувър, който ще се настани под Mustang Mach-E в гамата на марката.


Ford


Това ще бъде първият електромобил, построен в завода на Ford в Германия. За целта в предприятието са инвестирани 820 млн. евро, като кросоувърът ще се произвежда заедно с Fiesta, чийто жизнен цикъл ще приключи през 2025 година.

Новият модел ще бъде първият Ford, изграден на платформата MEV на VW Group, предназначена за електромобили. В основата му ще бъде кросоувърът VW ID.4, като подобно на германския модел и този на Ford ще се предлага в две модификации - стандартна и крос-купе.


Ford


Засега американците не са съобщили, дали смятат да използват някое от историческите за Ford имена, както направиха с Puma, Mach-E и Bronco. Малко вероятно обаче е названието Mondeo да бъде възродено, а по-скоро моделът ще получи напълно ново название - както стана с Evos в Китай.

Именно от Evos ще бъде взаимствана голяма част от интериора и системите на електромобила. Известно е също, че той ще получи информационно-развлекателен комплекс от ново поколение, базиран на Android.


VW ID.4


Що се отнася до задвижването, новият Ford ще повтаря VW ID 4, като ще се предлага както със задно предаване, така и със задвижване на четирите колела. Мощността на агрегатите ще варира от 146 до 201 к.с., а на по-късен етап ще се появи и версия GT с 295 к.с. Капацитетът на стандартната за модела батерия ще бъде 52 кВт/ч, което трябва да осигури пробег от 342 км. Ще се предлага и батерия със 77 кВт/ч, при която пробегът ще скочи до 482 км.

Снимки: Autocar

0 от 500
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Добре, че са Форд, че ФВ малко да живне!
  • #5
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До 7 ( преди 2 години )
    Аз като гледам капацитета на батериите, пробега и конските сили както и ускорението те са почти едни и същи с тези на ID4 инямат нищо общо с тези на Мустанг mach e, и по-добре защото това е една много скапана кола с батерия 100 киловата, 450к.с. пък ускорение 5сек.0-100. То не се сещам за толкова тромава бензинова кола, а сравнена с електрически с подобни коне разликата е огромна, този Мустанг все едно не е правен сега а преди 10г. толкова е изоставането му спрямо останалите на пазара в момента
  • #4
    3 rate up comment 7 rate down comment
    До 5 ( преди 2 години )
    На мен пък интериора на ID4 ми харесва, ID3 не съм виждал отвътре. Не само това но ID4 по принцип е Фолксваген и не трябва да очакваш оборудване като в Ауди, но примерно хедъп дисплея му е уникален не съм виждал на живо друг с 3Д добавена реалност Как прихваща колите отпред как като трябва да завиеш инструктиращите стрели приближават към теб, все едно са прихванали завоя. Харесва ми.
  • #3
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз не виждам проблем, от цялата тази работа ще спечелят пари и Форд и Фолксваген. Форд няма да изръси стотици милиони за да създаде електромобил а ще вземе готов от Фолксваген, който пък ще изкара пари като я продава на Форд. Така, че и двете компании печелят.
  • #2
    5 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Сега разбрахте ли защо беше нужен "дизел гейт", за да могат еко-фирми като Форд, да се домогнат до немските постижения в сферата на ел-колите
  • #1
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    R. I. P Ford!