"На хората, в крайна сметка, не им трябва да знаят как работи един компютър. Повечето от тях дори не си представят и как работи скоростната кутия в един автомобил, но това не им преча да го карат". Това са думи на Стив Джобс, които много точно описват разбиранията на повечето хора по света за един от най-важните агрегати в автомобила - трансмисията. Самото име на този елемент идва от латинската дума "transmissio" (предавка, превключване), като това е съвкупност от агрегати, служещи за предаване на въртящия момент на водещите колела. Какво обаче трябва да се знае за нея?
Ключови въпроси (и отговори) за трансмисията (ГАЛЕРИЯ):
Кое е по-добре за вариатора - ремък или верига?
Вариаторът с ремък, който се поставя на моделите на японски и френски модели, е най-широко разпространен в наши дни. Неговият ресурс, като цяло, е сравнително ограничен - около 150 000 км. Вариантът с верига се среща по-рядко (той се поставя на Audi, Subaru, Kia) изкарва повече, тъй като е предвиден за по-големи натоварвания.
Вариаторът с ремък, който се поставя на моделите на японски и френски модели, е най-широко разпространен в наши дни. Неговият ресурс, като цяло, е сравнително ограничен - около 150 000 км. Вариантът с верига се среща по-рядко (той се поставя на Audi, Subaru, Kia) изкарва повече, тъй като е предвиден за по-големи натоварвания.