IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

21 неща, които изчезнаха от автомобилите ни

От смукача до вентилационното прозорче: днешните млади шофьори дори няма да ги разпознаят

Ако сте родени преди дигиталната ера, вероятно изпитвате лека завист към лекотата, с която младото поколение се оправя със смартфоните, компютрите и мистериозни нови неща като TikTok. Но ролите незабавно ще се разменят, когато синчето или внучето се сдобие с първата си кола - която по правило е на преклонна възраст. Работата е там, че последните две-три десетилетия заличиха много компоненти на автомобила, които преди това бяха неизменна част от него. Ето един списък на 20 такива неща, които днешните начинаещи шофьори дори няма да познаят, когато ги видят за първи път. Плюс едно, което скоро ще има същата съдба.
  
  
21 неща, които изчезнаха от автомобилите ни (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #14
    11 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Носгалгия по отминала епоха и не че тогава тия глупости са би по-добри просто тогава някой е бил млад жените са били с него ходел е по купони и е играл мач всеки денИстината е че от техническа гледна точка тия таралясници са си били зле но когато човек е млад вижда само хубавотокогато е стар обратно
  • #13
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Не е само дачия ( преди 3 седмици )
    Освен Дачия, Opel astra h, zafira b, vw passat b6 някои техни версии също имат дръжки да отваряне на задните прозорци на вратите !
  • #12
    18 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    ИванчУ за времето си не са били такива недоразумения да ти кажа.. не ги гледай спрямо днешните.
  • #11
    13 rate up comment 20 rate down comment
    ИванчУ ( преди 3 седмици )
    Спонени от едни безвъзвратно отминали времена, в което межу другото няма нищо лошо. Карал съм полски фиат 126 на който стартера беше с жило и лостче до ръчната спирачка и смукача :). Карал съм трабант и вартбург с онези кривите бастуни за скоростите:), лада 2103 (демек жигула) и бяха с почти всички "екстри" описани в статията. Сега е забавно, но тези автомобили си бяха едни истински технически недоразумения :)
  • #10
    20 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    мда - мантрата до еди коя си година (2010 примерно) стават - след това са боклу..ци.. Помня ранните години на същия сентимент 2005-2010 когато се твърдеше че всичко произведено след 2000 е пълен трошляк, тъпкан с електроника и няма да изкара и 5 години... еми виждаме, че далеч не е така - и 15-20 години по-късно се продават като "КАТО НОВ! ПЕРФЕКТЕН! на РЕАЛНИ 120 000км" и купувачи не липсват :)
  • #9
    8 rate up comment 13 rate down comment
    смешки ( преди 3 седмици )
    Никой ли няма да реве колко много се скапаха нещата с електрониките? Скука! Всички изпускате старите гуми, които само се припомпваха и се караха и лятно, и зимно време. Двутактовото чудо на чудесата също! Както и безкрайните опашки за всичко винаги!
  • #8
    26 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    А помните ли ключ-масата. За младите ще кажа, че това беше бутон, с който се спираше тока в колата.
  • #7
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Titflavi ( преди 3 седмици )
    Мили спомени, когато карах глоксовете 82г.Идва модата на олдтаймерите, така че тия,, джаджи,, няма да бъдат забравени!
  • #6
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Александър ( преди 3 седмици )
    Още неща в допълнение:1. Превключване от дълги на къси светлини с крак, въздействайки на бутон на пода на автомобила, отляво на *** на съединителя.2. Превключване на мигачите с малък, къс лост, разположен централно на кормилната колона, зад волана. Москвич 407.3. Пепелник, въртящ се, разположен на централната конзола.И много други забравени вече джаджи...
  • #5
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Щирлиц ( преди 3 седмици )
    АБС можете да си го пъхнете под възглавницата.