IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Nissan прави крачка за помирение с Renault

Японците са готови да споделят компоненти за електромобили с французите

Концернът Nissan се готви да сподели основни компоненти за електромобили с партньора си Renault, като по този начин ще съкрати разходите си и ще стабилизира отношенията си с френската група. Това обяви главният операционен директор Ашвани Гупта, цитиран от Reuters.


Nissan


В момента двата производителя използват съвместни платформи, трансмисии и други компоненти с третия партньор в алианса - Mitsubishi. Сега сътрудничеството трябва да се разшири и при електромобилите, като ще засегне основно батериите, електромоторите и електронните системи. За целта, алиансът приема единен стандарт, който ще доведе до огромни икономии на средства.

Основно ще се наблегне на разработката на акумулатори, която е сред слабите страни на алианса. В момента Nissan и Renault купуват отделно тези елементи, но сега ще обединят усилия и вече са съгласували обща спецификация за батериите.


Renault


"Електрификацията не е проблем за Nissan, тъй като търсенето на такива превозни средства вече е глобално. Важно обаче е да бъде съхранена индивидуалността на всяка марка в алианса, а сътрудничеството с Renault в областта на компонентите за електромобили ще позволи премахване на дублирането на ресурса", каза още Гупта.

Отношенията между Renault и Nissan се влошиха след скандала с вече бившия изпълнителен директор на двете компании Карлос Гон. Той беше предизвикан от японския производител, а Гон трябваше да бъде изправен пред съда в Токио, но успя да избяга и в момента живее в Ливан.

Снимки: Nissan, Renault

0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 4 rate down comment
    #11 ( преди 2 години )
    различни са емблемите - на едното е ***, със съответните "поклоници"
  • #9
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    За хибридите не знам, но електрическите също бяха разработени независимо и вече се видя, че джапонците технологично са комедия, а французите се справят отлично.
  • #8
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Няма как да се разделят пт поне 10 години само емблемите им са различни. За това и развода се провали. За сега само хибридите им са различни, защото бяха разработени по време на евентуалния развод, тъкмо ще видим кой е по-добрия. Аз залагам на e-tech на Рено защото ползва истински атмосферен бензинов двигател, а не напомпана малолитражка
  • #7
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Факт! ( преди 2 години )
    9милиарда загуби на срсемите от рено срещу очаквани печалби за нисан! Трее си много здухан псерковец за да викаш за жабарите
  • #6
    3 rate up comment 15 rate down comment
    Ха ха ха! ( преди 2 години )
    Увредените пак са се надрусали с миризми от евтини, скърцащи и тропащи пластмаси в техните неудачии и рена! И ся си вЕрват ли вЕрват, че рено освен пералня някога е било нещо друго.
  • #5
    14 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Дошо ако не бяха Рено Нисан щеше да е история на над 20 години и никой дори нямаше да ги помни.
  • #4
    9 rate up comment 6 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 2 години )
    Жълтите създадтели на най-грозните коли пак са в поза баба бере гъби.Не че им е за пръв път, свикнали са.
  • #3
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Друг анонимен ( преди 2 години )
    Финасовите резултати са: рено загуби над 9млрд евро, т.е. фактически фалит, НИСАН загуби около 1.2 млрд евро при 5 пъти по-голямо производство и с изглед за печалба през 2021г.
  • #2
    4 rate up comment 24 rate down comment
    Дошо ( преди 2 години )
    Добре, че японците са великодушни! Иначе без технологиите и компонентите на Нисан перачницата рено отдавна да е предала Богу дух! А и без ежемесечните финансови инжекции от държавата.
  • #1
    17 rate up comment 5 rate down comment
    VAYK ( преди 2 години )
    Нисан няма глас, защото контролния пакет от акциите му се държи от Рено! Тоест ще прави каквото трябва за благото на Рено и както Рено сметне за добре:)