IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Tesla ще плаща на излъгани клиенти

Норвежци осъдиха компанията на Мъск заради пробега на колите им

Продажбите на Tesla в Норвегия - държавата с най-много електромобили на глава от населението, през 2020 година паднаха с 53,5% в сравнение с 2019-а. През изминалия април компанията е продала едва 5 коли, което е сред с цели 93,2% спрямо април 2020 година. Оказва се, че норвежците имат сериозни претенции към качеството на Tesla, а на пазара се появи и сериозен конкурент - Volkswagen ID.4, който се утвърди като лидер през април.


Tesla Model S


Основната причина за огромния спад беше разкрита от норвежкия вестник Nettavisen, който съобщи, че група от над 30 собственици на Tesla Model S, закупени през периода 2013 - 2015 година, се спечелили дело в съда заради влошени характеристики на колите им. Обновяването на програмното оборудване през 2019 година е довело до намаляване на пробега с около 10% и до съществено увеличение на времето за зареждане от терминалите Supercharger (не се споменава с колко).

Проблемът е открит не само в Норвегия, но и в други държави, сред които е и САЩ. В отговор на запитването на няколко медии от Tesla са отговорили, че промените в в програмното оборудване са направени "за да защитят акумулатора на електромобили и да увеличат негови ресурс".

Норвежците обаче не са доволни от факта, че Tesla намалява пробега на електромобилите им, без да ги уведоми и дадоха компанията под съд. Той на свой ред изпрати запитване на американския производител, който така и не отговори. В крайна сметка, съдът реши, че Tesla трябва да изплати по 136 000 крони (13 000 евро) на всеки собственик за електромобил, чиито характеристики са влошени след обновяването.

Tesla може да обжалва решението до 17 юни, но не е ясно дали ще го направи, още повече че компанията до момента изобщо не е коментирала случващото се. А нейният изпълнителен директор Илон Мъск обяви, че Tesla повече няма да се занимава с връзки с обществеността.

В Норвегия има около 10 000 електромобила на американската марка, които са засегнати от появилия се проблем. Това означава, че ако техните собственици се обърнат към съда, то компанията ще трябва да плати около 130 млн. евро. Сумата ще скочи десетократно, ако подобни искове бъдат подадени и в САЩ. Такова нещо вече се случва в Дания, където 75 местни собственици на коли на Tesla заведоха дело срещу компанията по същата причина, но засега решение на съда още няма.

Снимка: Tesla

0 от 500
  • #6
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Тези батерийни модули си бяха проблемни и Тесла ги подменяше гаранционно. В следващите версии изчистиха пробема. Явно, обаче, за да си намалят разходите по подмяната, в даден момент са наложили софтуерно ограничение. Шом трябва, ще плащат.
  • #5
    4 rate up comment 2 rate down comment
    VAYK ( преди 6 месеца )
    Айде 4 на С -ката ли се оказа конглокент:))) Бие я по цена и до там :)))
  • #4
    14 rate up comment 9 rate down comment
    Cartman ( преди 6 месеца )
    Тесла- Епъл на автомобилите. Скъпи машини, чието предимство перд конглокенцията се изразява в ненужни изгъзици и преувеличени данни за пробег. Бързото зареждане, голямото конглокентно предимство на Тесла всъщност убива батерията. Другите производители могат да пуснат и по-бързо зареждане, но го ограничават, за да пазаят батериите. Тесла не го прави и парадира с бързо зареждане, после ползва приоми на Епъл да и направи машината по бавна и неизползваема само след шест години.
  • #3
    10 rate up comment 10 rate down comment
    Гочето с голфа ( преди 6 месеца )
    Винаги съм се чудел как има хора дето пишат под всяка статия за Тесла и очакват фалита и.Ще ги разочаровам. Фалит няма да има.Тесла е ЕНЕРГИЕН конгломерат. Автомобилният бизнес е част от него - Тесла произвежда, дистрибутира, запазва и продава електроенергия. Както и продава електрически уреди които да я разходват - в случая електромобили.
  • #2
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Гочето с голфа ( преди 6 месеца )
    Значи проблемни 8 годишни автомобили. С батерии Panasonic.Великите ID.4 с китайските батерии колко ли ще изкарат.Ще поживеем ще видим.
  • #1
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 месеца )
    А акцийките летят надолу... и на биткойн дето се нагрухаха е надолу и още малко ако спадне (което е сигурно ако Т'слата почне да продава) и там ще е на загуба и акцийките ще продължат летеж надолу.