IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Бъдещето на Tesla в Китай е под въпрос

Проблемите могат да струват много на производителя на електромобили

През 2020 година Tesla стартира производството на Model Y в новия си завод в Шанхай, където още от преди това се сглобяваше и Model 3. Всичко започна отлично за компанията, която планираше да достигне производство от 450 000 коли на година, като постепенно увеличава и тази бройки.


Tesla Китай


В дългосрочен план в Tesla разчитаха да превърнат китайския си завод в производствен център, от който да изнасят електромобили за цял свят. Това обаче няма да стане и така се поставя под сериозна въпросителна развитието на компанията през следващите няколко години.

Първата причина е продължаващите проблеми в отношенията между Китай и САЩ. Вече бившият президент Доналд Тръмп въведе 25-процентно мито върху всички стоки от Китай. То все още не е отменено, което означава, че внасянето в Щатите на произведени в Шанхай автомобили е напълно безсмислено.


Tesla Китай


Втората, не по-малко важна причина, е спадът на търсенето. В последно време китайските потребители масово се отказват от колите на Tesla, като продажбите са намалели с 30%. Това се обяснява с действията на властите в страната, които през март тази година накараха американския производител да проведе сервизна акция заради проблем с окачването.

Последва нов удар срещу Tesla, след като китайските военни обвиниха компанията на Илон Мъск в шпионаж, осъществяван с помощта на камерите в електромобилите. На всички военни, както и на държавните служители, беше забранено използването и притежаването на коли на Tesla.


Tesla Китай


На всичко отгоре, по време на автосалона в Шанхай през април стартира и протест срещу Tesla. Жена с фланелка с надпис "Отказаха ми спирачките" се качи на покрива на изложен в залата Model 3 и започна да скандира срещу американския производител. Оказа се, че тя има същата кола, на която са отказали спирачките по време на движение и едва не се е стигнало до фатален инцидент.

Властите явно само това и чакаха, след като и други клиенти съобщиха за подобен проблем. И сега срещу Tesla върви ново разследване, което може да донесе сериозни санкции срещу най-големия производител на електромобили в света.

Снимки: Motor

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 5 rate down comment
    смех ( преди 6 месеца )
    и как китаеца ще дръпне пред света с кола на ток че ми е интресно?
  • #12
    5 rate up comment 8 rate down comment
    TSLA ( преди 6 месеца )
    Пекин удари Джак *** с 2.8 милиарда и показа на китайските мега-корпорации, че славните им дни свършиха. Какво остава за единствения завод в страната, 100% собственост на чужденец? Какво остава за продукт, който бие всичките им коли по всички показатели, а китаеца се надява с коли на ток да дръпне пред света. И изведнъж Тесла им пукна завод в задния двор. Всички служби са натоварени със задачка да го ликвидират. Компроматна война. Обаче не се гаси туй що не гасне - казал поетът ;)
  • #11
    3 rate up comment 3 rate down comment
    дон Балон ( преди 6 месеца )
    А що си правят фабриката в Берлин а не другаде за Европа.Освен това те тия произведени в китай не могят да пласират там щели да разширявят производствените мощности е за кво са им.
  • #10
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До 10 ( преди 6 месеца )
    Казваш да не изнасят от Китай? А откъде да внасят в Европа, като завода в Китай е планиран да поеме и Европейския пазар, докато построят фабриката в Берлин, която вече е почти построена, но подобно на китайците, германците също въртят номера на Тесла и бавят разрешителните за строеж.
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Минтирит ( преди 6 месеца )
    Пак ми казваш подобна новина. В заглавието четем едно, а после се оказва нещо съвсем друго. Ето ти цитат от новината, която самият ти даде:"Тесла никога не е заявявал публично, че иска да купи парцела. Компанията заяви пред Ройтерс, че заводът в Шанхай "се развива по план".Е как В такъв случай Тесла се е отказала от нещо, което никога не е заявявала? Нито се обявявали разширяване, нито че ще купуват парцела, който се продава до тяхната фабрика. От какво са се отказали тогава?
  • #8
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    За да изнасяшкола произведена в Китай някъде другаде означава че няма достатъчно търсене на Китайският пазар.
  • #7
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Минтирит ( преди 6 месеца )
    Ама и ти кефиш. Вярваш на всяка скалъпена статия, която ти казва половината истина. За април ти казват 30% спад на продажбите в Китай, но случайно са "забравили" да споменът, че производството на модел У беше спряно за известно време заради проблем с веригата на доставките, а също, че 14000 бр. от произведените автомобили бяха предназначени за износ, защото производството за цялото второ тримесечие вече е разпродадено. Проблемите са в липсата на достатъчно производство, а не на търсенето.
  • #6
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Дали бил робовладелец Мъск?А ми естествено как е забогатял според вас същият като другият робовладелец Безос
  • #5
    5 rate up comment 2 rate down comment
    VAYK ( преди 6 месеца )
    Каквото и да става, Тесла са все още далече пред другите конглокентите! Къде са алтернативите??? Чакаш по 8 месеца за доставка или предплащаш за след 2г.....А и кой има мрежа като Суперчарджърите?!
  • #4
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 месеца )
    Сектантчетата на Мъск кефят както винаги... нищо, че самата Тесла вече отмени плановете си за разрастване на фабриката в Китай... Да добавим и че в Германия назрява недоволство задават се въпроси като робовладелец ли е Илончо, заради отказа му да работи с профсъюзите... а единствната му печалба вече е отрязана, след като италианците спират плащанията за емисии... ама сектантчетата кефят, как само скачат за тоя престъпник