IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Tesla бе обвинена в измама с данните за ускорение

Компанията използва некоректен начин за измерване и така заблуждава клиентите си

Американските блогъри обвиниха Tesla в машинации на данните за ускорение на нейните автомобили. Оказва се, че компанията използва различни методи при измерване на ускорението от 0 до 60 мили в час (96 км/ч) - при базовите модели се отчита времето при старт от място, а при топ-версии се залага на друг начин.


Tesla измерване


Несъответствието в методиката, което заблуждавана клиентите, беше разкрито от един от редакторите в YouTube-канала Engineering Explained. Блогърът отвори официалния сайт на Tesla и даде за пример обновения Model S. При него времето за ускорение от 0 до 60 мили в час при базовата версия е посочено без звездичка, докато при топ-варианти - Plaid и Plaid+, същият показател е маркиран със звезда.

По-надолу с дребен шрифт е отбелязано, че времето за ускорение при най-високопроизводителните Model S не се изчислява от място, а от момента, когато автомобилът е изминал един фут (30,5 см). Същият метод се използва при драг-състезанията.


Tesla измерване


По оценка на Engineering Explained, при изминаване на един фут електромобилът ускорява до 6 мили в час (близо 10 км/ч), което означава, че обновената Tesla Model S ускорява за 1,99 секунди не от 0 до 60 мили в час, а от 6 до 60 мили в час. Ускорението от място до 60 мили ще отнеме повече от 2 секунди и съответно обявеният показател от 1,99 секунди не е нищо друго освен маркетингов ход.

Снимки: Engineering Explained

0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Jay ( преди 4 седмици )
    До 12:Дърпал си се с някоя базова S, X явно или с 3-ка перформънс. Дърпай се с S Plaid версията, като пристигне!?
  • #13
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Deen ( преди 2 месеца )
    Карал съм тесла 800кс, щях да повърна при ускор.И да лъжат с малко, ускорява си колата. Карал съм и мерц с двг с уск 3.0с усещането е друго
  • #12
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Дърпали сме се с Тислъ срещу моя YZF-R1. Или бягаме наравно до 200 и го смилам после, или му вземам старта и не го виждам докато не върна газта. А моторетката я дават 2.6сек до 100, 6.5сек до 200... натам вие си правете сметката колко лъжат. Щото аз не съм Росси и едва ли кова точно 2.6 при старт...
  • #11
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тоя дето се заяжда, го е яд, че не може да си я купи. И за 3 сек да ускоряваше, пак ще му счупи врата
  • #10
    13 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Абе като гледам драговете в тубата, теслата ги гази повечето. А че Мъск ползва маркетингови трикове е ясно. Но такива ползват и другите. Швабите лъжат за всичко наред - ускорение, максимална скорост, обем на багажника, обем на мотора... За всичко. Ауто билд редовно ги разобличава.
  • #9
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    И пак нсрва поршета и амгета на 400метра
  • #8
    7 rate up comment 1 rate down comment
    пена ( преди 2 месеца )
    п.с. Американците винаги са си мерили 0-60 с rollout.
  • #7
    2 rate up comment 8 rate down comment
    пена ( преди 2 месеца )
    Engineering Explained е американския братчед на Тинтири-минтири. И двамата са хейтъри с провален живот! :-D
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    sameman ( преди 2 месеца )
    Е електрическа Кона на спарк, когато я натисна няколко пъти и почва да ми става лошо, представям си в Тесла или Порше как ще се чувствам...
  • #5
    16 rate up comment 2 rate down comment
    carpe_diem ( преди 2 месеца )
    Защо да е измама, ако си го пише ясно и точно какво означава въпросната звездичка?